• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-24 14:27:55 följande:

Min nya 60-tals sulky! Söt va?
    Ja, den var söt!
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-24 16:28:40 följande:
    Nä, nu läste jag ditt inlägg igen, det var ett nyare chassi som saknade tyg ju
    hihi, ja, ett brio sitty chassi, sånt där grått/metallic med gråa fälgar på hjulen. Vad jag nu ska ha för tyg till det??
    Våga vägra blogga
  • passau

vad fick du ge för den söta sulkyn?
    jag har köpt nytt tyg för att sy till våran idag*L* ska bara hitta inspiration ;)

• Lokatt
    passau skrev 2009-01-24 17:47:15 följande:
    vad fick du ge för den söta sulkyn?jag har köpt nytt tyg för att sy till våran idag*L* ska bara hitta inspiration ;)
    det håller jag hemligt   på loppis av en gubbe som inte kunde priser, så jag gav ett bra pris iaf.

Vad för tyg?
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-24 17:47:20 följande:
    Galet söt Lokatt!
    tack

Som jag har terrat er med mina bryderier kring det där kläd-settet

Nu ska jag sy en retro tunika med alla 70-tals prylar jag köpte idag! snedslå, tyg och dragkedja, alla 70-tal på riktigt
    Våga vägra blogga
  • passau

Lokatt skrev 2009-01-24 17:49:45 följande:

det håller jag hemligt   på loppis av en gubbe som inte kunde priser, så jag gav ett bra pris iaf. Vad för tyg?
    idag blev d ngt blått vaxad bomull, brukar sy i kraftig bomull annars men tänkte att d va bra med d fiiiina vädret vi har nu men lite yta... (ironi!)

min sulky skulle grannen slänga men jag räddade den av släpet till tippen ;)

har sytt 2 klädslar innan, men d va nån fästkrok som gjorde sönder dem... den har jag sågat bort nu! (kroken alltså)
    bilder finns i bloggen*L*
  • Fröken Småland

Passau: Spanade in i ditt galleri, vilken underbar klädsel (den rosa med blommorna). Hmmm, undrar om jag skulle kunna? *inspirerad*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6