Fröken Småland skrev 2009-03-24 21:49:06 följande:
Halloj tjejer! Jag trodde jag skulle få ett sjå med att läsa ikapp men ack vad jag bedrog mig. Har ni dragit till ett annat forum och glömt meddela mig? Ikväll har jag varit på Meandi-träff för andra gången i mitt liv, förra gången var för fyra år sedan. Jag har inte varit så imponerad de senaste åren och inte ikväll heller faktiskt. Så jag köpte ingenting till barnen men däremot en omlottklänning till mig. Det var lite kärring-varning på den men jag hoppas att den blir bra . Tyget känns verkligen superlyxigt, det var absolut det som avgjorde. Extra kul vore det om den skulle få tjäna som mammaklänning framöver, det är såklart lite i de banorna jag tänker. Hur som helst så tycker jag att just omlottklänningar är väldigt användbara och smickrande för figuren, även om jag i grunden inte är någon klänningmänniska.Tokröjde ur garderoben gjorde jag alltså som jag skrev om tidigare idag. En stor IKEA-kasse till soptippen och en till Röda Korset. Några klädesplagg som jag kan sälja tror jag, lapparna sitter kvar . Men vad tänkte jag på när jag köpte dem? Sen följde Maja med en kompis hem så jag slapp hämta henne från dagis. Det betydde att min eftermiddag blev lång och oavbruten så jag fick faktiskt till två kuddfodral till Mannes rum i tyget som är på väggen, minns ni? Färgglatt från IKEA med massa djur på, K Kavat har samma på lillemans gardiner vill jag minnas. Bra blev de i alla fall, två välstoppade 60x60-kuddar att mysa med .I morgon skall jag sy en liiiiten liiiiten gardinkappa till hans liiiilla liiiilla fönster, det har bara inte blivit av (känns det igen?). Men nu har jag hittat lite inspiration och både symaskin och strykbräda fick stå framme så startsträckan är lika med noll. Det är annars det som sätter krokben tycker jag.Så inför morgondagen står på agendan att fota lite kläder och sy en mikroskopisk gardinkappa. Borde jag väl kunna klämma in? Förresten, är det någon av er som känt och klämt på Meandis frottébadlakan med moln på *kär*. Såg det på hemsidan nu när jag skulle dubbelkolla att klänningen jag beställde faktiskt såg OK ut. Måste nog komplettera min beställning, tänkte att det kunde tjäna fint som ett överkast till en barnsäng.Är ni fortfarande vakna? Det är bara jag och Asereht som kan skriva så här långa inlägg
hihi, jag hängde med hela inlägget ut iaf.

Klänning minnsan! Länka vilken?
När du fotar imorgon får du fota det färdiga rummet med gardin och kuddar och allt då! *vill se*
Nu ska jag natta hysteriska sonen

Haft han i knät hela kvällen.