Riskiflickan skrev 2009-03-30 00:10:37 följande:
Ja, kantbandsapparaten är en dröm, en som jag gärna vill ha, för jag gillar inte heller att kantbanda, för jag gillar inte att nåla å hålla på heller :) tråckla skulle jag bara göra om jag ska sy något riktigt riktigt fint som bara måste bli bra med en gång...Jag har mina tyger i klädkammaren, symaskinen är på köksbordet, ingen ideal lösning, men jag ska ha skrivbord i sovrummet sedan när lillen flyttar ut till sommaren när jag ska börja jobba (jobbar nätter), håller som bäst på med målning å golvläggning i hans tilltänkta rum. Jag ska
iaf ha symaskinerna i sovrummet sen, men jag drömmer om hus med eget hobbyrum, jag håller ju på med scrapbooking och smyckestillverkning också :D å Pärlvävning.... Vi bor 2 vuxna, ett barn, två innekatter och en hund på 74 kvadrat... fördelat på tre rum, varav ett rum är mindre än 7 kvadrat, därav 2,5:a å inte trea. Men vi bor ju i parhus så vi har altan å liten trädgård
iaf... Det låter som du har bra förvaring till dina grejer med... man får ju hitta lösningar när man bor trångt.... den där lösningen för symaskinen såg bra ut, tar väl inte så stor plats heller kan jag tänka mig.
vi har 8kvm större än er, två hundar tre barn, tre katter

Men som tur är har vi ju oxå egen baksida

Om du ska ha maskinen i sovrummet sen kan jag verkligen rekomendera någon typ av fälla ner skrivbord, det har jag till datorn oxå, så det är bara att stänga om både symaskin och dator när de inte används, det gör mycket för yta och rörighetsintryck när man bor lite trångt.
Fröken Småland skrev 2009-03-30 10:21:59 följande:
Halloj i systugan! Det blir ingen följetong den här gången men för er som är intresserade så vill jag ändå nämna att jag började blöda igår *suck*. Vad *** handlar det om egentligen? Förra månaden var det likadant; först ÄL och sen sex dagar senare fick jag mens. Sen gick det 32 dagar till nästa ÄL (dvs 38-dagars cykel) och nu sex dagar senare mens igen. Ledsamt och irriterande och jag spekulerar inte ens i en eventuell nidblödning eftersom det är precis som förra månaden. Så, nog om det Nu skall jag kolla in på banken om det börjat rulla in några pengar, det är betydligt roligare. Och så skall jag packa upp alla kassar som kom med hem efter helgens maratonshopping med mormor. Maja har fått en komplett vår/sommargarderob inkl skor och Manne fick lite han också. Bara jag som går i gamla trasiga jeans och skor, känns det igen? *surfar över till Swedbank*
Mysko, mysko det där! haha, japp, känner igen klädsituationen välldigt väl

*muttrar om trasiga skor*
Kavat skrev 2009-03-30 11:16:05 följande:
Go morron, ungarna vaknade 8 i morse! Inte alltid fel att ställa om klockan.
Mina vaknade halv 8. Så skönt!! De vaknar ju mellan 6 och 6.30 annars, så det gör stor skillnad! Idag fick vi jäkta (stav?) till dagis!
Är grining nu, tog mig ner på stan, skulle ha nålar och undertrådspolar, den affären öppnade kl 14!

Sen gick jag till hälsokost för att köpa sojafärs (enda som har i stan), nejhej då, då har deras leverantör slutat med det!

Är det meningen att man ska behöva åka 4mil för att handla färs! *surar* Vi använder det ganska ofta ju, "köttfärssås", lasange och massor av sånt som barnen gillar.
Kavat, du som är super på allergirecept, hur gör man paj utan ägg? Fyllningen? Eller gratängfyllning?