- 

Jag har "granskats" av säpo i min ungdom fast av motsatt anledning. Jag jobbade åt militären under en kort period. *s* Trots min synthar bakrund där mycket skinheads och högerextrema mm florerat så släpptes jag igenom.Nifelheim skrev 2009-03-02 15:18:52 följande:Hehe alltså de registrerar inte alla som någonsin umgåtts i de kretsarna, men av ngn anledning är jag tydligen intressant. Nu har de dessutom lite extra koll på alla här i stan som har ngn form av koppling till ett av de två stora kriminella mcgängen eftersom de nyligen etablerat sig här i stan och polisen gärna vill ha bort de. Eftersom Elrics pappa gick med i det gänget (inte här i stan dock) i samma veva som vi flyttade isär så anses jag ha kopplingar dit. Jag är ganska säker på att man inte får jobba inom polisen med min bakgrund hur löjligt man än kan tycka att det är. Jag är iaf väldigt glad att jag aldrig gjorde ngt olagligt så jag står med i vanliga straffregistret.

- 

Oj, jag har provat ett gäng i olika omgångar men det blev ett par mörkt lila plastbågar, ett par sköldpadsbågar och ett par snarlika dina. Som jag nämnde tidigare så har jag tidigare köpt bara ett par men då ganska dyra bågar. Nu ville jag ha lite variation istället. Det är ju lite olika hur man känner och hur man klär sig och glasögonen är ju på sätt och vis en accessoar så jag vill ha att byta med. När det blev så pass prisvärt som det blev så valde jag flera par istället.Kavat skrev 2009-03-02 15:21:07 följande:Kul att se dig tillbaks Asereht, hoppas ni hade det underbart!Jag har beställt ett par glasögon nu. Men jag sa att du minsann köpt 3 par så jag ska skicka efter några bågar till som jag vill testa och troligtvis blir det ett par till. Bra att ha någon att skylla på som är värre även med glasögon! Blev för övrigt dessa www.favoptic.com/frames/Sciacca/brown men så vill jag ha ett par bruna/sköldpadds i plast också.Har fortfarande kvar min favvis, men vill testa några av de andra också. Hur många provade du?
Dessa blev det (inte jättebra bilder men de sitter iaf på mig), de är förhoppningsvis klickbara då de inte syns så bra som tumnaglar. *s*

- 

Är det bara hos mig eller är nya sidan tungladdad hos er också? Det tar ju en evighet att uppdatera eller ta upp sidan/skicka inlägg.

- 

Nä nu ska jag gå och fixa lite köttfärssås och spattetti till mina frön. Jag har varit duktig och redigerat foton och lagt upp massa tygblöjerelaterat till försäljning (inte här och jag säger inte vart). Snart dags att börja ta tag i alla lådor med barn/babykläder som står i sovrummet också men det är såååå tråkigt. Pengar är ju desto trevligare. Man borde ju iaf kunna få några kr för po.p kläderna.
 - 

Låter underbart att dra iväg men jag är nog som katten för feg för att dra själv. Dessutom skulle jag få tuppjuck av att inte ha någon i min närhet att prata med. Det har varit en lång mörk vinter och den känns oändlig. Jag tycker inte heller jag gjort något annat än haft ont och frusit. *gnäll* Men maken och jag har iaf lyckats få ihop lite egentid och mer av den delen ska det bli framöver. Nu när vi vet att det funkar bra med mormor över natt så finns inga hinder längre. Förutom när mormor inte kan då. Men nu har vi iaf möjlighet att få till det då och då. Ser fram emot sommaren då mormorn lovat ta barnen en hel vecka så maken och jag kan göra vad vi vill. Jag tippar på att det blir tripp med egen båt och massor med ensamtid tillsammans.Ekorrfamiljen skrev 2009-03-02 18:19:52 följande:Var inte avundsjuka, jag får jobba hårt för att betala tillbaka pengarna sen. (Betalar med mitt kreditkort. ) Men jag kände att det får vara värt det, efter ett tufft år, mörk vinter och kyla. Jag blir så trött, frusen och får ont av vintern i vanliga fall, men nu är det värre än vanligt. Behöver verkligen komma iväg och få sol och värme nu!
                     - 

Visst är det kul att kunna variera.Kavat skrev 2009-03-02 18:25:06 följande:Fina! Skoj att variera sig också.

Förresten så svarade jag inte om hur vi haft det (varken till dig eller katten) utan hänvisade till bloggen tidigare. Men vi har iaf haft det helt underbart mysigt.
                     - 

Blä för snöskottning! Vi har också fått en massa blötsnö.Lokatt skrev 2009-03-02 18:57:48 följande:känner mig låg och orkeslös idag. *suck* Ska försöka övertala maken att dra över budgeten med att köpa fahitas till ikväll *tröstäta*Ska ta tag i att orka gå ut och skotta igen oxå. Det snöar mycket och tungt. Blötsnö i massor. ´Redan skottat gårdsplanen och gångar till tvätt o allt en gång idag, det är vi som har hand om allt med gården, trots att det är ett tvåfamiljshus och tillhörande gårdshus med boende oxå. Det har falligt sig naturligt så, eftersom hela baksidan är våran. Måste ta tag i halslinningen på syfronten oxå, den är min bromskloss, att det kärvat så med det gör det trist. bara jag tar mig tid att sitta och knäcka den nöten blir det nog kul igen. Behöver en klapp på huvudet *depp*
  Vi har en lång vägsnutt som dessutom är en brant backe att skotta. Men maken tar oftast hand om snöskottningen. Jag har svårt att göra sånt med leder och rygg plus att det tar mig en hel dag.Jag har inget emot att vara ensam men jag är feg.Ekorrfamiljen skrev 2009-03-02 18:32:33 följande:Jag fick ju första barnet när jag var 17, så jag har aldrig fått möjlighet att dra iväg på "festar-resor" eller bästistrippar utan barn förr, men nu vill jag verkligen göra det innan det blir "för sent". Vi har ju ingen som kan passa lillsork om vi vill dra iväg på en vuxenresa på tumanhand, så vi delar upp det istället. Jag är jättesocial och kan säkert hitta någon att prata med, samtidigt som jag trivs utmärkt på egen hand och i mitt eget sällskap. Vi får ta familjetiden tillsammans i sommar istället (trots att det är då vi båda brukar jobba som mest.)Nu ska jag gå över till familjen en stund så att vi får lite tid innan jag ska hem och sooova.
  Gillar inte att sätta mig i okända situationer och miljöer helt själv. Sen gillar jag inte att vara ifrån de mina någon längre stund heller. Huvudsaken man trivs hur man nu än gillar det.  
                     - 

Pavia, den lila. Den bågen gillar jag för den står inte ut så mkt på sidorna. Sen är jag lite förtjust i just lila. Mina terminalglasögon (fick genom jobbet) är lila metallbågar och jag gillar dom massor färgmässigt.Kavat skrev 2009-03-02 19:08:52 följande:Asereht, vad hette den sista modellen av glasögon?

Pavian finns i vinrött eller brunt också.

http://www.favoptic.com/frames/Pavia/violet - 

Nä nu ska jag göra kväll. Maken och jag nattugglade igår (kollade på Beck och satt uppe och fastnade i repriser) så vi är mer eller mindre halvdöda ikväll. Lika bra att natta med grabbsen. See ya!
 - 

Morrn! Jag har ta mig sjutton ont i skallen idag med. *sur* Så trött på det nu!

Försöker verkligen uppbåda ork att ta i tu med traderabiten men jag känner mig så slö och trött (lat?). Det är ju så jädrans tråkigt att fota, skriva och lägga upp. Mycket roligare att inkassera pengarna (om det blir några). *s*