Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
vilken hjälp du fick
sitter med ont i halsen och är jätte trött...
suck... jag är rätt less på att vara sjuk nu...
S är på Dagis i dag och M åkte till skolan så nu ska jag krypa ner och sova hela dagen
eller en stund iaf...
har plockat ner alla bebissaker från vinden upp till stl 68 och sen bilstol å babysitter mm... så ajg får det jag vill...
det var knappt att jag lyckades ta mig upp och ner för trappan
sista gången på väldigt länge där uppe... men nu har jag ftt det jag vill ha, bara vagnen till S som hon ska få när bebis kommer hem men den får m fixa...
hon bäddar ner allt och sjunger för dem så jag tror att det blir kanon med en vagn...
over and out på ett tag...
Fröken Småland skrev 2009-03-26 19:42:24 följande:
Fröken Småland skrev 2009-03-26 20:39:16 följande:
är lite dålig på att sälja men ibland kommer det*L*
har ju "snart" bf och "bara" en sedan innan så jag har sparat allt...
men ibland så...
funderar på att sälja en kamera men får man ngt för en system APS kamera idag?
har 2 par helt nya adidas badtofflor ett par blå/orange ochett par rosa jag tänkte lägga ut påT, vad är rimligt utgångspris? aldrig ens provade och i kartong...
Fröken Småland skrev 2009-03-28 08:19:07 följande:
nu har vi släckt ner allt, så jag kan inte sticka mer... men d e ju inte så lång tid*L*
sant... men vi har iaf släckt alla lampor utom S nattlampa... d vågade vi inte*L*
har ett lysande recept på taco-paj utan ägg om du vill ha!
Tacopaj
Deg Fyllning
4 dl mjöl 500 g köttfärs
2 tsk bakpulver 1 msk olja
0,5 tsk salt 1 lök
50 g margarin 1 påse tacokrydda
1,5 dl mjölk 2 vitlöksklyftor
1 dl vatten
3 tomater
2 dl creme fraiche
4 msk majonnäs
2 dl riven ost
Sätt ugnen på 200*C. Blanda ihop mjukt margarin med torra ingredienser.
Häll i mjölken och rör ihop. Tryck ut degen i en form med lite högre kanter. Förgrädda ej.
Skala och hacka löken. Stek köttfärsen och löken, pressa i vitlöken. När köttfärsen är stekt tillsätt tacokrydda och vatten. Låt puttra tills vattnet är nästan borta. Häll köttfärsen i pajskalet.
Hacka tomaterna och lägg ovanpå köttfärsen. Blanda ihop creme fraiche, majonnäs och den rivna osten och bred ut smeten över tomaterna. Grädda i ugnen 12-15 minuter tills ytan fått fin färg.
oj som det blev...
testar igen
Tacopaj
Deg Fyllning
4 dl mjöl 500 g köttfärs
2 tsk bakpulver 1 msk olja
0,5 tsk salt 1 lök
50 g margarin 1 påse tacokrydda
1,5 dl mjölk 2 vitlöksklyftor
1 dl vatten
3 tomater
2 dl creme fraiche
4 msk majonnäs
2 dl riven ost
Sätt ugnen på 200*C. Blanda ihop mjukt margarin med torra ingredienser.
Häll i mjölken och rör ihop. Tryck ut degen i en form med lite högre kanter. Förgrädda ej.
Skala och hacka löken. Stek köttfärsen och löken, pressa i vitlöken. När köttfärsen är stekt tillsätt tacokrydda och vatten. Låt puttra tills vattnet är nästan borta. Häll köttfärsen i pajskalet.
Hacka tomaterna och lägg ovanpå köttfärsen. Blanda ihop creme fraiche, majonnäs och den rivna osten och bred ut smeten över tomaterna. Grädda i ugnen 12-15 minuter tills ytan fått fin färg.
men va f*n...
d e alltså pajskal och fyllningsrecepten som går ihop när jag skickar men inte innan... suck...
kan inboxa om nån vill ha...
har just ,ätt magen... den är ENORM!
SF 35 i v.32 enl. bm men v.34 enl mig
hon har något förlegat system som bara kan räkna hela veckor och som ligger några dagar efter...
God morgon!
Stickade klart babywrapen igår, den blev helt ok faktiskt för att vara första gången på ett par år jag stickade och då var det en tröja i stl 62 som ff är lite stor och nu har hon 92
MEN en stor besvikelse var när jag det allra sista på wrapen skulle knyta ihop alla små garnbitar för att slippa köpa ett nystan till...
det skulle behövas 250g brunt och 200g vitt garn, det vita räckte och blev över men det bruna tog slut hela tiden... fattade inte varför förrän jag skarvade...
jag hade köpt ett extra nystan för att det bruna inte räckte och nu var det första garnet (som hon i affären plockade ihop med det vita) MKT tjockare än det nystanet jag tog i samma korg...
alltså... det jag köpte var rätt sort och något ljusare och samma storl som det vita, det hon plockade var tjockare och därför räckte kortare...
SURT!
men då va ju allt klart så jag kunde ju inte gärna ta upp allt... men jag tänkte jag skulle påpeka detta ikväll när jag byter det sista nystanet jag köpte extra som var rätt...
nu har jag klagat klart!
S har sovit i sin säng hela natten!!!!! d e lyx!
Fröken Småland skrev 2009-04-01 09:18:51 följande: