• passau

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

å jag som får höra att jag har många*L* kanske ska kopiera och visa vad andra har*L*

Quinny Freestyle 3XL -07
    Sulky med många klädslar*L* -90 tal gratis från grannen...
    babytralvel sulky delux -07 används knappt...
    3-hjuling på landet ingen aning om märke, men -06
    Phil and Ted,grafitti -09

• passau

Lokatt skrev 2009-01-27 22:23:50 följande:

vilken vagn ska jag ta på tågturen imorgon?!! *beslutsångest*Känns verkligen som jag saknar en fulländad vagn för ändamålet! Jag ska alltså: *åka tåg *Ensam med mellankillen som just fyllt 3, han går delvis själv, men kommer inte orka gå på stan halva dagen * Gå i affärer * kunna ha påsar och packningvilken tar jag??
    sover killen middag?
    annars ta zappen om det inte är kasst väder... smidigt ;)
  • passau

Nu har jag lyckats klippa en ny sulky-klädsel... ska se om jag får sytt ihop den i morgon...

nu blir det sängen...

ha det så kul på era upptåg i morgon så får vi höra hur det har gått efteråt ;)

• passau

kommer aldrig ihåg om blindtarmen sitter på hö el vä sida men kan du dra upp benen så don slår i magen?

• passau

är det för att det gör för ont så tycker jag verkligen att du ska kontakta vården... d va d knepet vi fick lära oss när vi läste till ssk...

ligg på rygg dra... (var det vä sida den sitter på... hrm... testa med båda) först ena benet mot magen och sedan andra medan det andra benet du inte drar upp ligger kvar mot golv/sängen...

• passau

mamma2003 skrev 2009-01-28 22:31:54 följande:

*kikar under pyjamasen*Blindtarmen sitter på höger sida. Hur är det Zasata, illa?
    men då hade jag tänkt rätt iaf*L* för man ska "korstesta" har jag för mig... alltså med "fel" ben mot magen...
    kanske ska slå upp det*L*

jobbar itne så jag gör detta i vanliga fall*L* men sitter ifs en del och tar emot samtal... men då brukar alla få komma in med akuta bukar*L*
  • passau

lycka till med blindtarmen (eller magen iaf) och hoppas det inte är ngt... nu ska jag till kudden :D

• passau

Nifelheim skrev 2009-01-28 22:38:36 följande:

Min mamma brukar säga att man inte ska lita blint på det testet heller. För en del är det tvärtom att det enda som inte gör ont är att ligga ihopkrupen. (men det vanligaste är såklart att det gör ont så inihelvete att dra upp benen)
    inom sjukvården kan man inte vara helt säker förrän man öppnat buken ;)
    jag hörde en som inte ens hade ont när han kom in, bara haft en kräkning å sen va d på håret att dom fick bort blindtarmen i tid...

är man osäker så e d bättre att åka en gång för mkt än en för lite...

jag brukar låta de flesta komma in... sist ville någon komma in för abort men det gör vi itne akut så dom fick söka gyn dagen efter...
  • passau

Nu har jag lyckats sätta i en dragkedja i skötväskan, sydde den upp och ner först... suck... gör om gör rätt, sa maken... jag svor över att dom får lära sig sånna uttryck i lumpen och tyckte att han kunde sprätta och sy... han hävdade att jag inte ville ta hand om det efteråt ;)

sedan lyckades jag sy färdigt sulkyklädseln, shit vad enkelt det var med OL, bara att sy så va d klatr*L*

jag har gjort så när jag syr att jag syr in en dyna i klädseln... ett tips bara... har klippt till en bit skummgummi, som passar precis i ryggen, när jag sedan syr sömmen så man kan sätta övre skenan så syr jag in dynan... (om någon fattar*L*)

bara ett tips!

jag tycker det blir kanon! så slipper man att den glider... å andra sidan kan man inte tvätta den*L*

lägger in bilder i morgon...
    nu lagar vi klyftpotatis och marinerad kycklign med kall bearnaissås... :D

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6