Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
Kavat skrev 2009-03-27 07:57:02 följande:
Det är ju jätte kul att läsa hur det ser ut hemma hos er!När vi flyttade hit fanns det gräsmatta och ett par buska typ. Men vi bor ju med skog på en sida, hästhage på två sidor och ett mindre öppet fält på sista sidan. Runt 2 sidor är det stengärsgård och 2 sidor är elstängsel! Men den ena sidan har en massa buskage så det är inte så påtagligt som jag först tyckte när vi flyttade hit och den andra sidan har vi själva delat av med ett delvis liggande flätat pilstaket och delvis grönt växande pilstaket. På den avdelade biten växer idag alla möjliga blommor, gräs och ogräs, vi klipper ner det ett par gånger per år, men min framtida plan är fruktträd eller liknande, men då måste vi ha mer sten/grus och matjord för det är lerigt. Vi har 3000 kvm tomt så det finns lite att göra.
Vi har bara 2200 kvm så vi ligger lite i lä.

Dessutom är det bara halva tomten som är sk trädgårdstomt. Den biten är inhängnad av skitfult fårstängsel som vi hafsat upp pga barn och hund. Vi har ju en trafikerad 70-väg ganska nära så man vill inte att de ger sig ut på upptäcksfärd. Inte för att hunden verka bry sig, han hittar smithål över allt!
Vi har tätat och lagt igen jag vet inte hur mkt men han lyckas ändå ta sig ut. Vi har smygit och förföljt men vi hittar fortfarande inte smitstället. Så nu får han inte vara ute själv. *surt*
Vår icke trädgårdsbit av tomten består av mest berg, brant sluttning och en gräsplan. Tanken är att vi någon gång ska bygga garage eller carport där nere så maken har någon stans att hålla till med bilarna + skydd till bilarna (alla tre, två är våra och en firmabil). Vi har iofs ett garage men där ställer vi allt vi ska typ slänga och vill få undan och som inte platsar i förrådet.
Undrar om jag inte har lite sommarbilder härifrån som jag kan lägga in. Ska kolla, har ändå inget bättre för mig just nu. Grabbsen kollar på barnprogram och jag håller mig undan.