• passau

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lindadjo skrev 2009-02-04 11:17:20 följande:

Jag kanske inte har sagt det? Sambon var ju där och tittade, och det vi missat vid visningen var att väggarna i badrummet var vanliga papperstapeter vad tror ni händer med det när en 3 och 5 åring ska bada där? Golvet är nytt plastgolv, så underarbetet där är ju klart. Väggarna får man grunda och kakla. Ja, badrummet är ju faktiskt ganska viktigt. Vi har ju tänkt fixa allting så småningom, men trodde ju att det kunde vänta tills jag fått jobb iallafall. Men nu får det bli så här, inte så mycket att göra åt. Men det får bli lite lowbudget-renovering. Inget byte av toastol och sånt alltså. Och vanligt, billigt vitt kakel. Men kanske lite annat kakel i duschen för att bryta av, och undvika sjukhuskänslan.... Vi funderar än så länge så......
    vi tänkte oxå bara kaklat på befintlig våtrumsmatta,men nu är det nya bestämmelser så allt måste ner och sedan ska man lägga våtrumsgips innan man kaklar eller lägger matta...

när vi räknade på det så var det inte vilket kakel man valde som gjorde hur dyrt det var( om ni inte vill ha vitt så klart) bauhaus har billiga restpartier om man är intr. utan allt annat man måste ha blev dyrt, typ nån blå färg som man måste grunda med etc...
  • passau

Gud va jag känner mig negativ ;)
    kolla bara upp allt innan ni gör ngt så man inte behöver göra om allt sen... då om inte annat blir d dyrt ;)

men vi började fundera på att ta bort våra fula våtrumsmattor, och då hörde vi att det blev rätt mkt mer än innan nu, när allt fler gör själva har dom börjat med att man måste ha våtrumsgips under...

• passau

Lokatt skrev 2009-02-05 10:25:19 följande:

har du en brio dockvagn från 70-talet!? Vad undanhåller du mig kvinna! Jätte snällt av dig, men får bara ställa upp med egna vagnar. Vill inte göra annat heller, för de här tjejerna är jättesnälla, vill inte att det ska ses som fusk.Jag har iof. en röd liggvagn, men åkpåsar gör sig väll bättre i sittvagn?
    jag har kvar min dockvagn i brunt "skinn" borde vara från sent 70tal... står i källaren... kan oxå vara brio men vet inte... den har bara lite skav i kanterna annars e den felfri! : - D
  • passau

har du en brio dockvagn från 70-talet!? Vad undanhåller du mig kvinna! Jätte snällt av dig, men får bara ställa upp med egna vagnar. Vill inte göra annat heller, för de här tjejerna är jättesnälla, vill inte att det ska ses som fusk.Jag har iof. en röd liggvagn, men åkpåsar gör sig väll bättre i sittvagn?
    jag har kvar min dockvagn i brunt "skinn" borde vara från sent 70tal... står i källaren... kan oxå vara brio men vet inte... den har bara lite skav i kanterna annars e den felfri! : - D
  • passau

jag har kvar min dockvagn i brunt "skinn" borde vara från sent 70tal... står i källaren... kan oxå vara brio men vet inte... den har bara lite skav i kanterna annars e den felfri!
  • passau

finns en brun åkpåse till den med... tror mamma sydde den men vet inte*L*
    jag ville inte skicka flera inlägg men d ville datorn ;)

• passau

dottern älskar den men hon e ju bara 2 så hon ser inte över kanten... därav källaren*L*
    ska se om jag lyckas ta kort med orginal påslakan nån dag*L'

• passau

d va lurigt,,. alla kommer ju indra vad det är som är så hemligt!!!

jag har ingen hemlis men jag har lyckats ta kort på dockvagnen som jag lovade ;)

finns i bloggen!
    sagagos.blogspot.com/

• passau

mollipect... om man har d hemma... beror ifs på hur gammal hon är...
    S är nästan 2 å då fick jag ge det...

• passau

förresten... honungsvatten? när får man börja ge honumg?
    jag e en fegis och har inte börjat än*L*
    Min enda möjliga hemlis är väl att vi ska åka till Ullared i morgon och sova över*L*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6