• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-08 22:07:02 följande:
    Nu mår jag bättre. Var och hämtade 3 par skor och var inne på Po.P-rean. Tänk vad lite nytt kan ge energi! Fick sytt en ny riskudde. Vetekudden "brann" i micron och lika bra det eftersom lilleman reager på den, så var det lika bra. Så det blev en i hjärttyget.
    härligt, vad köpte du?
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-08 22:07:58 följande:
    dom i england? och en som åkte till usa för att "adoptera" en?och hon som lät göra en exakt kopia av sitt barnbarn och gick och drog i vagn, samt hade i bilbarnstol! *ryser*
    Ja precis! Fast hon som gick med bebin i barnstolen i snabbköpet tillverkade dem och marknadsförde dockorna genom att gå omkring med dem. Det kan jag förstå men de andra...wierd!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Kavat

zasata, jag ringde till pilutta men de hade bara ministorlekar och stooora stl kvar tyvärr.

• zasata

synd.
    fast jag gilalri nte dom. hade presentkort där som gick ut 23dec. mailade och fråga om det var okej att handla på det senare om man köper till ord pris då jag inte hinner innan för jag jobbar varje dag. men dom har inte svarat än. mailade typ 19 eller 20 dec.

Kavat skrev 2009-01-08 22:18:20 följande:
    zasata, jag ringde till pilutta men de hade bara ministorlekar och stooora stl kvar tyvärr.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-08 22:17:32 följande:

härligt, vad köpte du?
    Ett par röda manchester-snickisar, ett par jeans-snickisar till sonen och ett par "mudd-brallor och ett par lila manchesterbyxor till dottern.

Får se om allt behålls dock, måste prova i morgon!

Dottern går ju omkring här i tights/långkallingar och det är ju ok då hon aldrig fryser, men när vi ska iväg någonstans och bara ska in och ur bilen i princip tycker jag hon måste ha skalisar eller termobrallorna. Men jeans hade ju funkat för de är ju lite tjockare. Kanske ska tillägga att det brukar ligga på +5 här nere.
    Men då får man ju plocka av ytterbyxorna när man kommer fram. Går man då och handlar t.ex så blir det ju ändå mycket ytterkläder som ska av i och med jackor och ja, det vore smidigt om hon kunde använda lite tjockare byxor. . Jeans är för "hårda i magen" klagar hon på. Så vi får väl se om dessa gillas.
    Hon har två bruna manchesterbyxor sedan tidigare och de är ok, så vi får väl se hur dessa accepteras. Lurigt också med storlekar som vanligt, men bättre att få rätt längd från början om det finns.

Det var rätt mycket kläder kvar för övrigt. Vet ju inte hur mycket det var i morse, men kändes som det var mycket. Men som sagt inga ytterkläder än.
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-08 22:19:35 följande:

synd. fast jag gilalri nte dom. hade presentkort där som gick ut 23dec. mailade och fråga om det var okej att handla på det senare om man köper till ord pris då jag inte hinner innan för jag jobbar varje dag. men dom har inte svarat än. mailade typ 19 eller 20 dec.
    Men jag tror att det är något knas med deras mail, för jag har också mailat två gånger och inte fått svar.
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-08 22:26:10 följande:
    Ett par röda manchester-snickisar, ett par jeans-snickisar till sonen och ett par "mudd-brallor och ett par lila manchesterbyxor till dottern.Får se om allt behålls dock, måste prova i morgon! Dottern går ju omkring här i tights/långkallingar och det är ju ok då hon aldrig fryser, men när vi ska iväg någonstans och bara ska in och ur bilen i princip tycker jag hon måste ha skalisar eller termobrallorna. Men jeans hade ju funkat för de är ju lite tjockare. Kanske ska tillägga att det brukar ligga på +5 här nere. Men då får man ju plocka av ytterbyxorna när man kommer fram. Går man då och handlar t.ex så blir det ju ändå mycket ytterkläder som ska av i och med jackor och ja, det vore smidigt om hon kunde använda lite tjockare byxor. . Jeans är för "hårda i magen" klagar hon på. Så vi får väl se om dessa gillas. Hon har två bruna manchesterbyxor sedan tidigare och de är ok, så vi får väl se hur dessa accepteras. Lurigt också med storlekar som vanligt, men bättre att få rätt längd från början om det finns.Det var rätt mycket kläder kvar för övrigt. Vet ju inte hur mycket det var i morse, men kändes som det var mycket. Men som sagt inga ytterkläder än.
    vad roligt! manchester är fiint. och ja, jag vet, är lite ytlig som blir glad av kläder
    Jag väntar ju på mitt bauta paket med moonkids bla.!
    Po.ps byxor är väll ställbara i midjan? borde funka lite bättre på din dotter då?

Ett bra tips på didrikson jackor!! http://www.hannasihamnen.se/index.asp  275:- Mycket storlekar kvar (alla?) och flera färger. Tyvärr inte byxor, men det köper jag på kidzshop för 40%

var det nån av er som såg serien av jonas gardell förrut? de halvt dolda. Fyanemej, den är riktigt deprimerande, välskriven och riktigt tung, allt i den är depp och svart svart. Men som sagt, vällskriven och träffar något i en, jag blir påverkad och berörd.
    Asereht skrev 2009-01-08 22:18:02 följande:
    Ja precis! Fast hon som gick med bebin i barnstolen i snabbköpet tillverkade dem och marknadsförde dockorna genom att gå omkring med dem. Det kan jag förstå men de andra...wierd!
    jag såg dokumentären för nån månad sedan och då var det en som gjorde kopia på sitt barnbarn, det barnet hade hon köpt vagn och bilstol till som hon skjutsade runt han i, kallade "barnbarnet" för dess namn oxå. Tänk att ha den svärmorn! *ryyyys* 
  • zasata

jag är besviken på po.p. var inte på rean. men inga ytterkläder, och lite kläder bara. nej dålig stil säger jag.
    själv köpte jag två vantar igår på jobbet från po.p för 27kr :) vi kör ju då 70%

• Nifelheim

Det blir kanske ingen bebis iaf Gråter  misstänker starkt att ett missfall är på gång

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • zasata

va?? nej vad tråkigt. vcarför tror du det??Gråter

Nifelheim skrev 2009-01-09 10:56:03 följande:
    Det blir kanske ingen bebis iaf   misstänker starkt att ett missfall är på gång
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6