En fruktansvärd rädsla....
Hannah1979 skrev 2009-01-01 20:22:51 följande:
LyckaJones, nej jag orkade inte ta upp det vid det tillfället. Mådde så dåligt, men jag ska absolut göra det. Ja antar att de inte säger ordet snitt för då fastnar man ju vid det. Sen är det ju många som tror att snitt gör mindre ont och att det är en "lättare" väg. Så känner inte jag alls. Men om det handlar om smärta sprack mina stygn i underlivet upp och jag fick en kraftig infektion som inte gav med sig på 3 veckor. Jag inser att detta kommer göra mkt ondare efteråt, men då kanske jag har ork både, åtminstånde mentalt. Jag vet inte alls, och jag vet inte varför jag är så rädd faktiskt.
Alltså, inte för att propagera för kejsarsnitt men det är inte alls säkert att du har ont i ett snitt i 3 veckor efter. Jag hade ont i ca 1,5 dygn efter snittet. Sen var det över. Däremot var själva hela återhämtningen inte någon rolig historia. Det tog mig nog nästan ett halvår innan magmusklerna kändes lika starka som innan snittet. Det gjorde inte ont och jag fick inte några komplikationer. Till saken hör att jag är rätt överviktig, det kan ju vara därför jag kände att återhämtningen i magmusklerna tog tid...