• Pelargonen

Låter du din tvååring smaka alkohol?

Har precis läst i en annan tråd här på FL om en mamma som låter sitt barn (snart två år) smaka alkohol. Whiskey och öl handlar det om.

Så nu är jag nyfiken om det är vanligt med föräldrar som låter så små barn dricka alkohol?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:20
    Om erat barn vill smaka ett litet bloss av en cigarett, får de det?

• Svar på tråden Låter du din tvååring smaka alkohol?
  • vampyria2

ahh såg tråden och hoppades att nån skulle starta en i just den här frågan

nej jag tycker verkligen inte att det är okej att låta så små barn smaka alkohol.

tycker att föräldrar som till låter det släpper för mycket på grännserna, då är ändå jag nån som tror att man ska låta barn vara fria och göra det mesta, men när det kommer till saker som är beroende framkallande och som är giftigt för att barn då ska en förälder alltid säga nej, om inte för annat så för att visa att man inte tycker att det är något för barn.

• Midwinter

Min dotter är visserligen bara 15mån. Men nä, om 9 mån lär hon INTE få smaka. Inte heller om 9år

• Carola Carro

Den här tråden kommer bara bli löjlig eftersom du läst EN mamma på fl som låtit sitt barn smaka..

• elegi

Mina barn är 5½ resp. 8 år och ingen av dom har smakat vare sig öl, whiskey (eller annan alkohol).

Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • siamusen

Min son fick smaka champagne pa sin 2-ars dag. En liten sipp bara.

Dock inte av mig utan av min svârfar nâr jag inte var i rummet, men jag blev inte heller arg över det.

En liten sipp en enda gang gör varken till eller från.

• väntar i Kina kön

Vår kille tog en likör godis när jag inte såg men den kom ut lika fort...

• Leos och Vincents mamma

Nä, aldrig i livet! Varför i hela friden gör man en sån sak???

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • korfu08

Jag skulle inte låta vår dotter snart tre år, få smaka alkohol, tycker det är att visa att allt är tillåtet ungefär, vill att de skall få veta farann med det först.

Nä barn skall inte dricka alkohol, de kommer en dag då de kanske prövar det senare i livet och då kan man ha en diskussion men inte såhär små barn.

• Pelargonen

Carola Carro skrev 2009-01-01 19:44:14 följande:

Den här tråden kommer bara bli löjlig eftersom du läst EN mamma på fl som låtit sitt barn smaka..
    Samt flera som inte ser något fel i det.
  • Carola Carro
    Pelargonen skrev 2009-01-01 19:59:20 följande:
    Samt flera som inte ser något fel i det.
    Jaja men ja har ändå ingen 2årig son ännu.. Och detta handlade om ett doppad finger i ett glas ingenting enligt mig
Svar på tråden Låter du din tvååring smaka alkohol?