• Dinturiel

Permanenta mitt hår?! Hjælp!!

Har funderat fram och tillbaka på mitt hår. Och har væl egentligen inte kommit fram till nått. Ær lite sugen på att permanenta det. Men ær rædd att det inte kommer bli bra. Vill ju inte direkt ha en massa små kruskrullar, om ni førstår vad jag menar. Vill ha mera busiga, vilda lockar, men samtidigt mjuka.. Åh, det kænns som att jag bara svamlar.

Ialla fall. Mitt hår ær just nu rakt, platt och tunt, och har en tendens att bli stripigt. en del skulle væl kalla det fint. Men jag tycker bara att det ær trist. Vill ha mer liv och volym i det, men det blir platt och trist typ 30 minuter efter jag har stylat det. Går det øver huvudtaget att permanenta mitt hår? Færg och slingor fæster på det, och sitter kvar.

Vore tacksam før snabbt svar!

• Svar på tråden Permanenta mitt hår?! Hjælp!!
  • MissBeccis

Jag har tunt, "fint hår", alltså babyhår. Går inte att göra något med det, är alldeles för mjukt. I våras permanentade jag mig, min frisör övertalade mig. Var lite skraj innan då en annan frisör förstörde mitt hår för några år sedan genom permanent, håret var för känsligt helt enkelt. Men det blev jättebra, inte så där krulligt, utan mer vågigt. Hon hade de största spolarna och svagaste vätskan. Första dagarna såg det så där krulligt ut, men jag var lite hårdhänt med det och borstade och så, så sen blev det jättefint, och det håller i sig fortfarande.

• Dinturiel

Knuffar upp och ser om nån kan svara

• Dinturiel

Ok, kanske ska ta ett snack med frisøren då. Vad betalade du, kommer du ihåg?

• Betan

Jag har likadant hår som du och har pratat med min frisör om permanent, hon är dock lite tveksamt. Jag har läst om de nya permanenterna som är mycket mer skonsamma än 80-talets hysteriska pudelvarianter... Man använder också andra sorters rullar, det finns tex osymmetriska rulla som gör att lockarna blir lite mer naturliga, inga perfekt korkskruvar. Tydligen skall det vara bra om man vill få till lite sånt där rockrufs, eller bohemfall eller vad man nu skall kalla det...

Jag skall ta upp det med min frisör igen (skall dit på torsdag) för den enda möjligheten för mig att behålla min längd på håret är om jag får lite fall i det. Annars får det falla för saxen för liksom du lägger jag mycket tid på styling men en timme senare sitter jag på jobbet med platt och stripigt hår...

• MissBeccis

Det var jättedyrt, 1600kr inkl klippning, men å andra sidan är det svindyrt att klippa sig i stockholm.

• Dinturiel

Betan.. vad gør man åt sånt hår? Plockar fram trimmern? Ær så trøtt på mitt tråkiga trista platta hår att jag børjar bli desperat...

• Betan

Jag vet... Hittills har jag försökt vara påhittig men det vore så skönt att kunna tvätta håret, krama upp lite härliga lockar och sedan låta det hänga, i alla fall ibland!

JAg har håret uppsatt åtminstone varannan dag. Nu har jag lite längd på det (till mitten av skulderbladen) så det går att variera lite. Tofs såklart, ibland med snelugg (har lång lugg) eller med allt kammat bakåt. Snetofs, flätor, inbakad fläta. Jag grejar alltid lite med håret, tuperar lite där bak (där jag har en virvel) för att få volym osv. Ibland tuperar jag upp hela håret och snor upp en slags knut därbak, så den blir lite bullig.

När jag har lite mer tid så kramar jag i en lockförstärkande produkt (har yttepyttelite fall som jag kan skrämma upp...) och jobbar med fönen så jag får lite vågor, eller rättare sagt, lite rufs. Tar en liten stund men volymen blir rätt bra och håller två dagar. När jag skall göra mig lite extra fin plockar jag fram locktången eller skumgummirullarna och lockar håret. Sen stylar jag det lite olika beroende på vad jag känner för, men jag tycker överlag det är mycket lättare att jobba med håret när det är lite lockigt. Alla frisyrer blir snyggare och volymen finns där på köpet liksom.

När jag hade lite kortare hår så använde jag plattång ibland men det blir inte snyggt ny, håret bara konstrar i den här längden.Blir heller inte bra när jag försöker föna det slätt, tror jag rår bot på det med klippning och intensivinpackning på torsdag!

Men visst är trimmern ett bra alternativ...!

• anna mamsing

hur länge håller en permanent? kan man göra olika sorts lockar? jag funderar på det men har rätt så tjockt hår, rädd att det ska bli afrokrull:)

• Dinturiel

anna mamsing: Ja, men vi kan ju dela på ditt hår, så blir ditt lite tunnare och mitt lite tjockare. Då kanske det funkar

Ska klippa mig på lørdag. Så får vi se hur det blir...

• anna mamsing

haha, ja det var en bra ide:)..lycka till på lördag!

• Majbarnen

Jag har också platt, tunt och lent bebishår. Permanentade mig i vintras ohc det blev såå bra! Lagom stora och "vilda" lockar, såg självlockigt ut. Supernöjd. 1000 kronor kostade det kalaset, och det var det värt.

Gjorde om det i maj hos samma frisör, men nu blev det lite risigt och inte lika bra, men helt ok. NU börjat det bli fina lockar igen, men de kräver lite ompyssling och styling om det ska bli bra. Håret känns iaf lite tjockare och inte lika flygigt när det är lite permanent kvar.

Lycka till på lördag, och berätta hur det blir!

• anna mamsing

majbarnen: hur länge håller det? nu blir jag jättesugen:) har du nån bild..

• Majbarnen

Hmm, är på jobbet nu, kanske kan hitta nån bild hemma. Oftast är det ju jag som håller i kameran

Jag gjorde det ju i dec och det blev aldrig riktigt spikrakt igen förrens jag gjorde om det i maj

• anna mamsing

dinturiel: hur blev det? har du bild på det?

• Supermummy

Man skulle ju kunna göra en volympermanent. Håret blir vågigt då eftersom man rullar det på jättestora spolar. Slippa platt och trist hår. Tyvärr håler det inte lika länge...

• Dinturiel

Pernamentade aldrig, men klippte mig. Har tyværr ingen bild på det æn. Men det kanske blir. Ska bara færga det først.

Nu ska jag bara hitta en stylingprodukt som biter på håret...

Svar på tråden Permanenta mitt hår?! Hjælp!!