• LAA

Vilhelm, Alvar och...?

Vi hade långa listor på flicknamn, men pojknamnen fick vi värka fram. Självklart fick vi pojkar båda gångerna. Nu misstänker vi att bebisen i magen också är en pojk och har idétorka. Vad ska Vilhelms och Alvars lillebror heta? Förslag mottages tacksamt!

Jag är dock rätt kräsen, ta inte illa upp.
    Inga "trendnamn" (ex Texas, Diesel)
    Inga krångliga stavningar (ex Conhradh, Zebaztian)

• Svar på tråden Vilhelm, Alvar och...?
  • jema

Ser att ni fått det som förslag förut, men jag fastnade direkt för Sixten. Tycker att det bröt av fint mot de andra namnen (som för övrigt var jättefina!)

• spöke

Tycker det vore fint med ett namn med V i... som en röd tråd...

Vilhelm, Alvar & Ludvig (fast det kanske blir luttvik )
    Vilhelm, Alvar & Svante
    Vilhelm, Alvar & Valter
    Vilhelm, Alvar & Gustav
    Vilhelm, Alvar & Ivan
    Vilhelm, Alvar & Viktor

• LAA

spöke: vi velade faktiskt mellan Alvar och Valter senast. Nu har dock min kusin döpt sin lille knodd till Valter, så det är upptaget. Maken giller Ivan, men jag har inte bestämt vad jag tycker ännu. Min brorson heter Viktor...

Siamusen: jag gillar verkligen Hjalmar, men det är lite för likt Alvar, tycker jag.

Just nu har vi följande namn på listan:
    Axel
    Johannes
    Sixten
    Herman
    Ivar

Å andra sidan har vi fram till midsommar att grunna på det, ja eller lite till, man måste ju inte bestämma sig så fort bebisen kommit ut heller.

• Soderbergaren

Moa var det första jag kom att tänka på när jag såg de andra namnen. Funkar dessutom oavsett om det blir en kille eller tjej :)

• Kaldorei

Varför inte ta ett fint finsk namn för att ära dina föräldrar? =) Timo eller Matti kanske, de e iaf mina favvofinska namn =)

• emmsan123

Ivar eller Ivan är ju jättefina! Annars skulle jag sagt Viktor, men jag såg att det var taget redan.

Min finaste, Oskar 060329
  • LAA

siamusen: Kusten och Keork låter...sådär.

Soderbergaren: Moa funkar inte alls med efternamnet. Funkar det verkligen på en kille? Har aldrig stött på det på en pojk i alla fall.

Kaldorei: jag har faktiskt ärat dem lite redan. Min morfar hette Alvar. Timo blir skitfult när svenskar uttalar det. Matti är okej, men det heter min morbror.

• siamusen

LAA skrev 2009-01-03 23:27:54 följande:

siamusen: Kusten och Keork låter...sådär. Soderbergaren: Moa funkar inte alls med efternamnet. Funkar det verkligen på en kille? Har aldrig stött på det på en pojk i alla fall.Kaldorei: jag har faktiskt ärat dem lite redan. Min morfar hette Alvar. Timo blir skitfult när svenskar uttalar det. Matti är okej, men det heter min morbror.
    Hmmmm...Ingen hit nej
  • Kaldorei

Noel e fint också =D å tycker det kan passa med dina äldre barns namn, å andrasidan känns Noel lite *nyare* än dem andras namn......

• amalie79

Synd för jag tänkte också säga Vidar... passar perfekt ju. men det funkar ju inte då!

• jni

Ivan är superfint tycker jag! Skulle våran lilla tjej hetat om hon skulle blivit en kille.

Svar på tråden Vilhelm, Alvar och...?