• SilentStar

Går man ner i vikt av att motionssimma?

Jag tänkte skaffa badkort och börja motionssimma nu under graviditeten (är i vecka 24) för att jag har börjat få så ont i ryggen och fogarna. Har hört att det ska vara bra och skonsam träning.

Är motionssimning även bra efter graviditeten? Kommer det hjälpa mig att gå ner i vikt eller är det mer "slöträning"?

Förr har jag styrketränat men tycker det är så satans tråkigt. Kan inte heller springa pga att jag lätt får ont i benhinnorna (vilket även blivit värre under grav.).

• Svar på tråden Går man ner i vikt av att motionssimma?
  • Micke54

Simning är grym träning sen om du går ner i vikt eller ej beror på förhållande till hur du äter. Bränner du inte mer än vad du stoppar i dig kan du träna hur mycket du vill utan att gå ner i vikt.
    Men vilket fall som helst så får du ju bra träning och du får ju helt klart en fastare kropp muskler väger ju mer än fett!

• SilentStar
    Micke54 skrev 2009-01-02 12:56:04 följande:
    Simning är grym träning sen om du går ner i vikt eller ej beror på förhållande till hur du äter. Bränner du inte mer än vad du stoppar i dig kan du träna hur mycket du vill utan att gå ner i vikt.Men vilket fall som helst så får du ju bra träning och du får ju helt klart en fastare kropp muskler väger ju mer än fett!
    Ja såklart ska man ju äta bra också

Tänkte mer ifall man förbränner nåt bara på att simma bröstsim i relativt "lugn" takt.
  • Micke54

Klart du bränner på att simma sen bränner man ju såklart mer ju mer du anstränger dig men allt är ju relativt:) Är ju bättre att simma lugnt än att inte simma alls!

Svar på tråden Går man ner i vikt av att motionssimma?