Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Lets dance 2009

Oj va förvånad jag blev över att inte Laila vann. Nu har jag inte följt Let's dance men de ggr jag sett litegrann så har hon ju varit outstanding jämfört med de andra. Magnus såg ju stel ut som en pinne de ggr jag såg så jag känner mig som ett levande frågetecken. Han måste verkligen ha gjort nåt extraordinärt på slutet såvida inte folk tyckte det var kul att ringa in och rösta på världens starkaste man.

• Trynträ
    ixus skrev 2009-03-28 07:16:48 följande:
    Inget ont om Magnus, när det är sådana här tävlingar när foket röstar så är det allmänt käntatt man inte alltid röstar på den mest kompetenta(den bästa) utan man röstar på sin favorit. Men måste säga, inte kan väl någon säga att Magnus faktiskt DANSADE bättre än Laila? Allvarligt alltså? Skit i utveckling och sånt där utan bara se på danserna... Jämför Lailas showdans med Magnus?
    Ja precis. Känns som Let's dance spelat ut sin roll. Det är inte tävling om vem som dansar bäst utan vem som vinner publikens hjärta mest dvs i popularitet. Hade varit bättre om det varit riktiga domare som röstat istället. Då hade resultatet blivit ett annat.
  • Trynträ
    elegi skrev 2009-03-28 10:10:12 följande:
    Fast då hade det inte varit ett underhållningsprogram som det faktikst är
    Hehe. Jag personligen tycker programmet är rätt tråkig så det är därför jag inte kollar. Men jag har svårt att se det som en tävling när den som är bäst inte vinner. Varför slänga bort pengar på att rösta på den som inte är bäst liksom.
  • Trynträ

Nyfiken gul skrev 2009-03-28 11:31:43 följande:

Men det är ju samma sak i Lets Dance som det är i melodifestivalen. Alla röstar ju på den man gillar - inte på den som är bäst...
    Antar att du syftar till bäst sångröst då. Fast där spelar ju själva låten väldigt stor roll också så jag tycker inte riktigt det är samma men visst jag förstår hur du menar. Caroline af Ugglas har ju t.ex inte världens bästa röst men ändå kom hon tvåa.
  • Trynträ
    Bevabus skrev 2009-03-28 13:26:52 följande:
    Tävlingen handlar inte om vem som är bäst, Laila har varit grym hela tävlingen. Det handlar om vem som kan gå ifrån att inte kunna dansa till att kunna dansa, och det har Magnus gjort.
    Aha. Då har jag missat hela poängen. Då borde ju ingen som deltar ha dansat nån gång innan då för då ställer de ju upp i onödan. Jag jämförde Lailas och Magnus showdans nu och det är ju som dag och natt. Gisses säger jag bara. Nu förstår jag ännu mindre hur han kunde vinna.
  • Trynträ
    Kaxmaja skrev 2009-03-28 14:32:50 följande:
    Men har det varit så mycke klagomål på att Magnus vann? Jag måste ha missat de
    Jag tycker t o m Morgan Alling dansade bättre och höll på att tappa hakan när Magnus var i final och inte han. För han dansade ju riktigt bra. Har han också dansbakgrund? Jag tycker att vinner man Let's dance så ska man åtminstone kunna röra sig bra till musiken och inte se ut som en vandrande pinne. Spelar ingen roll hur mycket man utvecklas då anser jag.
  • Trynträ
    Kaxmaja skrev 2009-03-28 19:43:15 följande:
    Tjejer/killar ni kommer ihåg trådens regel va? Om man inte röstat får man inte heller klaga
    Haha. Den har jag totalmissat. Jag som inte ens följt programmet.
  • Trynträ
    Kaxmaja skrev 2009-03-28 19:54:36 följande:
    Då får du inte klaga . Har man inte gjort något för att påverka resultatet så är det bara att vara tyst & acceptera Om man inte har väldigt bra ursäkter som tex jag
    Haha. Ja du har rätt.
Svar på tråden Lets dance 2009