Inlägg från: vinterlärka |Visa alla inlägg
  • vinterlärka

Lets dance 2009

Thaleia skrev 2009-01-17 14:43:10 följande:

Jag tror nästan att dom hade tänkt ge henne tvåor istället men efter hennes tjafs så fick hon ettor istället. Vilket jag tycker var helt rätt! Visst ska man man först och främst bedömma dansen men håller man på som hon gör så tycker jag att domarna gör rätt i att dra ner hennes poäng.
    Precis vad jag tycker! Sluta tjafsa om du vill ha högre poäng, enkelt.
  • vinterlärka
    Bevabus skrev 2009-01-23 17:10:11 följande:
    3 timmar kvar..... yay! Jag längtar efter att få se Morgan ikväll, han har lätt blivit min favorit
    Han är bra
    Han har dock varit sjuk, men tränat ändå, trots att han själv sa att det var farligt för hälsan. Sådant gillar inte jag, hälsan går alltid först. Tycker inte om pressen mediamänniskorna har på sig. Är man sjuk, så är man, punkt.

Jag gillar ganska många faktiskt, Magnus, Laila, Nicklas m.fl. Tror att George åker för att han är minst känd av de som är kvar. (väl?) Tycker så synd om de som åker p.g.a. det, det skär lite i hjärtat.

Ska bli kul att titta ikväll iaf.
  • vinterlärka

Nyfiken gul skrev 2009-01-24 14:11:00 följande:

nä det vet jag - men i mina ögon var det dom två sämsta som stod mot varandra...
    I mina ögon också. Hoppades att någon av dem skulle åka och så stod de mot varandra, perfekt.
  • vinterlärka

Usch, hörde nyss på radio att Magdalena Graaf fått en blödning i hjärnan så hon ska inte vara med mer i Let´s dance.
    Tråkigt, men viktigast är att hon blir frisk nu! Det verkar vara stabilt i alla fall, tack och lov.

• vinterlärka

Hoppas det här blir en väckarklocka för de övriga deltagarna att inte träna när de är sjuka.
    Nu menar jag inte att Mojje och Magdalena gjorde det, jag menar bara att det är större risk att något sådant händer när man är sjuk och tränar. Och även om de gjorde det tycker jag absolut inte att de får skylla sig själva, så ingen tror det nu.

Deltagarnas liv är värt mer än en danstävling. Antar att de har väldigt mycket press på sig utifrån och kanske till och med från TV4, tyvärr.

• vinterlärka

Mandragora skrev 2009-01-28 12:16:33 följande:

Nu fick jag precis reda på samma sak. Usch vad hemskt. Magda som var så härlig att se på dansgolvet ... och nu blir det ingen mer Daniel heller.
    Jag tycker faktiskt det är lite konstigt att de inte tar in er ersättare. Det är ju långt kvar av programmet, slutar i slutet av mars tror jag. da Silva som är så poppis också.
  • vinterlärka

Kan det inte vara så att Daniel inte vill fortsätta? Han verkar ha tagit det här hårt (så klart) och är vid Magdalenas sida väldigt ofta.

Edvina82
    Tror det beror på otur, men även att de pressas väldigt hårt.

• vinterlärka

Edvina82 skrev 2009-01-29 11:57:36 följande:

jovisst kan man få det, men det finns mycket som kan orska det. Tycker att det är fel att enbart skylla på dansen
    Jag har inte hört det uttalandet, men det låter ändå som att han syftar på träning överlag. Att det är livsfarligt att pressa deltagarna på det där sättet. fast jag kanske missuppfattar hans uttalande?
  • vinterlärka

Gillar också Elisabeth, hon verkar härlig.

Svar på tråden Lets dance 2009