Inlägg från: elegi |Visa alla inlägg
  • elegi

Lets dance 2009

Triggerfish skrev 2009-01-18 11:26:39 följande:
    Jag kom att tänka på en sak när jag läste i pressen om vad juryn ansåg om Kittys uppträdande. (Ja, jag tycker Kitty beter sig väldigt omoget, men tycker inte att hon är den allra sämsta dansaren). Var det någon som såg "Stjärnor på is"? Någon som såg hur Tony Irving betedde sig mot den juryn? Där ligger Kitty i lä... Han gav den juryn tom fingret. Och beklagade sig högt och ljudligt, även i pressen. Så egentligen förvånar det mig att han är så kritisk mot Kitty... Hoppas att Kitty skärper sig till nästa vecka, slutar tjafsa, tränar och satsar på att göra ett bra framträdande...
    Kan du inte lägga den kommentaren i hans blogg
  • elegi

Jisses vilken diskussion jag startade innan jag loggade ut synd att ajg missade större delen men ahr iaf läst ikapp och håller med Angelzezzan i det hon skriver och framförallt dessa inlägg

Kaxmaja skrev 2009-01-20 13:14:54 följande:
    Jo gnället och avundssjukan är EXAKT den samma i lets dance och Idol. Bhu Laila har varit danslärare. Buhu Kevin har varit med i melodifestivalen. Körslaget: Buhu Wells är mycke större artist än mig så han kommer vinna orättvist (Lagaylia Fraiser.)
    Kaxmaja skrev 2009-01-20 13:20:54 följande:
    Fast før mig är just att klaga på att hon inte borde få vara med = gnäll och avundssjuka. är de inte gnäll av Elisabet att gå ut i tidningen och klaga på att Laila har danserfarenhet? Jag tolkar de så
    Kaxmaja skrev 2009-01-20 13:22:00 följande:
    Men om de nu vore så att Laila har såååååå mycke førsprång av att hon dansat tidigare borde hon då inte vara helt klart øverlägset bäst? Och de har hon ju inte varit. Visst hon är bland de bästa men överlägset absolut inte.
    Sen är det ju faktiskt så att så länge reglerna inte säger något om din bakgrunds å är det tillåtet och i grund och botten är inte programmet för att lära dom och dansa det är ett underhållningsprogram varför finns det annars alltid samma karaktärer med från år till år.
  • elegi
    Mallan76 skrev 2009-01-20 13:37:40 följande:
    Fast är det inte det som är tjusningen med Let´s dance? Att alla är på olika nivå och tävlar utifrån olika förutsättningar? Det är ju inte en riktig danstävling i den bemärkelsen eftersom de som tävlar är kändisar. Visst, man kan tycka det är lite orättvist att Laila Bagge har mer erfarenhet än de andra, men ärligt talat hade det varit otroligt tråkigt om alla var på exakt samma nivå. Man behöver ju inte vara superduktig för att roa tittarna, ta Peppe Eng t.ex. han var ju inte direkt nån stjärna på dans, men folkkär och kunde väl hålla kvar sig rätt länge i tävlingen tack vare  sin populäritet. Det är inte alls säkert att Laila vinner tävlingen bara för att hon är duktig på dans!
    Precis
    Och de som röstar, hur mycket går dom på hur bra personen i fråga är på dans och hur mycket går dom på vad dom tycker om personen i fråga?
    Juryns röster är ju inte avgörande....
  • elegi
    Annanym skrev 2009-01-21 10:57:33 följande:
    Jag gillar nästan ingen i årets startfält. Det är bara Morgan, Laila, Elizabeth, Hasse Aro, Blondinbella och stark-Magnus som jag inte ogillar. De andra klarar jag knappt av att se! Ja, ja, det är bra, då får man igång blodcirkulationen också på fredagkvällarna när man retar upp sig över alla läskiga!
    Då är jag inte helt ensam om att inte tycka om Nicke mao, fast jag tycker inte om Elisabet heller dom andra känns ändå rätt ok.
    Hejjar nog på Magnus, Morgan och Laila
  • elegi
    Annanym skrev 2009-01-21 14:32:33 följande:
    Alltså, förlåt alla som gillar Nicke att jag säger detta, men hela den där klanen är som en enda stor överdos - too much.
  • elegi

Jag tror att Magnus är min favvo just för att han har rolig personlighet och tar det på "rätt" sätt med mycket ironi och självinsikt.
    Har läst hans blogg nu under en vecka.
    Men Morgan och Laila ligger bra till i mina ögon oxå, detta uttalandet gör jag innan kvällens dans och baserat på personligheter och vem jag tycker bäst om, sen vem som gör bäst ifrån sig och vem som förtjänar att åka ut idag, det är en annan femma

Vet inte om jag kommer kunna vara med och titta från början för på Disney channel visas en film som heter The cheetah girls: En värld det sluter 20:35 så efter det kollar jag Let´s dance men jag hänger nog här redan från 20 äör ju nästan bara reklam i början iaf

• elegi
    Iskall Öl skrev 2009-01-23 18:14:57 följande:
    den filmen är inge bra så satsa på let's dance!
    Ja om valet varit mitt hade det nog blivit så men det är dottern som får bestämma för hon får ändå inte se hela Let´s dance utan då valde hon att se reprisen av det på söndag och se filmen idag istället
Svar på tråden Lets dance 2009