Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Lets dance 2009

L jung skrev 2009-02-22 10:13:24 följande:
    Bara en liten undran från en lekman... NÄR är det man kan kalla sig för proffs i t.ex dans... är det inte när man livnär sig och får lön för sin dans?Undrar bara för frågan har kommit upp flera gånger i photoshop-trådarna som jag hänger i... vi som jobbar mycket med photoshop och bildredigering anser INTE att vi är proffs bara för att vi inte är nybörjare och gör bättre (och javisst proffsiga) bilder, men vi ÄR inte proffs.  Vi anser att proffs är man när en lön för jobbet gjort visar sig...Vad/Hur tänker ni?Bara en undran som jag inte vill få massa påhopp för, ok?.... 
    Jo JAG är nog av samma åsikt. Just om man ska använda ordet proffs. Ska man kunna livnära sig på de. Man är inte hockeyproffs om man inte får lön før de.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    L jung skrev 2009-02-22 20:35:10 följande:
    Tack för era åsikter och svar... jag är av den åsikten att man inte är proffs förrän man livnär sig på det.... Så varken Bagge eller medlemmar här kan ju egentligen kalla sig för proffs om dom inte livnär sig på det dom är så duktiga på, eller hur?Sen om man gör det som hobby, eller är med i tävlingar, så är man ju inte proffs utan bara väldigt duktig i det man valt att pyssla med...
  • Kaxmaja
    mamlan skrev 2009-02-22 22:05:37 följande:
    L jung skrev 2009-02-22 20:35:10 följande: Fast om nu tex svt skulle ha en tävling där "amatörer" skulle tävla i vem som kan bli bäst på skidskytte och magdalena forsberg var en av deltagarna...skulle det vara ok? Jag menar hon är ju i så fall inte proffs, för hon livnär sig ju inte på skidskytte..?? Undrar bara lite försynt.
    Men hon har varit. Så då kan hon inte räknas som amatör.
    Tycker JAG
  • Kaxmaja
    mamlan skrev 2009-02-22 22:10:30 följande:
    Men Bagge då? Om hon arbetat som danslärare, då har hon ju livnärt sig på det och skulle då kunna räknas som proffs....
    Hon har varit danslärare för 6-11åringar. Och de var inte i pardans äns. Ang attt hon livnärde sig på de vet jag inte, som jag fattade det hela var de *tappat ordet* (då man gör de frivilligt gratis) som en hobby typ. men jag kan ha fattat de hela fel.
  • Kaxmaja
    Ejin skrev 2009-02-22 22:12:08 följande:
    vad är det ni säger... har Laila Bagge varit danslärare... vilken sensation... varför har ingen sagt det till mej innan... :-O
    ha ha ha
  • Kaxmaja
    Challe 79 skrev 2009-02-24 12:35:18 följande:
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/le...Kärlek....
    mysigt Men jag har lite svårt för Niclas men de e ju inte jag som ska pussas med honom heller
  • Kaxmaja

Tjoho
    Internet fungerar på hotellrummet
    Sitter i Gbg på hotellet och surfar. Frågan e dock om jag kan hänga på den ända datan vi har med och sepå lets dance medans sambon sitter i soffan och har tråkigt men men vi får se

• Kaxmaja
    modestyclara skrev 2009-02-27 19:43:31 följande:
    Låt honom agera sekreterare så tycker han nog det är roligare
    SMART! Din tur att ha en fungerande hjärna nu
  • Kaxmaja

Tjoho jag e här men sitter på en pinnstol och har ONT i ryggen så vi får se hur länge jag står ut. Ser inte tvn så bra härifrån heller. Men internet sladden e så kort så jag kan inte dra den til soffan. Snåla hotell som inte kan ha lång internet sladd

• Kaxmaja
    Perry the Platypus skrev 2009-02-27 20:16:35 följande:
    Titta först, spring och kommentera sen.
    Neee vill ju gøra allt samtidigt ju
Svar på tråden Lets dance 2009