Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Lets dance 2009

Åhhh nej har detta blivit en avskytråd?

Laila har dansat i sin ungdom
    Morgan är akrobat
    Elisabeth elitcyklist vilka är de mer vi ska skriva upp på fusk listan?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    fabler skrev 2009-03-21 08:08:45 följande:
    Har man inte röstat får man inte klaga så idag är jag tyst
    PRECIS den regeln har följt oss hela tiden Utom oss som har dispens
  • Kaxmaja
    L jung skrev 2009-03-21 09:41:18 följande:
    Ja jag vet.
    Nej den kanalen tror jag inte vi har. Skulle jag älska den?
  • Kaxmaja
    L jung skrev 2009-03-21 09:53:45 följande:
    Originalet till Lets dance går där varje år - strictly come dancing - och det är helt fantastiskt.  Standarden på de som dansar blir snabbt väldigt hög, trots att de som är med också är kändisar.  Jag vet inte varför den är så mycket bättre än den svenska. (Min 26åriga dotter, som inte följer nåt av programmen, lägger märke till det bara hon går förbi tv'n.)  Nu sist var t.ex babyspice från spice girls med. Hon kom 3a. En rugbyspelare kom 2a och en cricketspelare vann.  Helt suveränt bra!!En dans dom lagt till nu också är argentinsk tango, som är så mycket häftigare och sexigare än den vanliga tangon.  Det riktigt osade om dom som dansade! Skithäftigt!För övrigt går ju min favvoserie som jag följt sen 1984 på den kanalen..haha.Det är mest serier och så på kanalen, så kanske inte din 'cup of tea', var mest nyfiken om du sett deras Lets Dance...hehe
    Har kollat amerikanska lets dance några gånger då vi varit i USA och de är helt sjukt duktiga.
  • Kaxmaja

Nu har jag läst de ni ksrivit igång Ames och Elegi bra att ni tar de på allvar att ni måste se utrøstningen

Modesty: flytta till Sverige neeeee vad tråkigt. Jag gillar att vara utlänningen i tråden ju

• Kaxmaja
    Diva skrev 2009-03-21 12:41:57 följande:
    Öh, varför skulle det vara en fördel att vara akrobat? De får ju inte direkt poäng för bakåtvolter och förmågan att kunna snubbla utan att slå ihjäl sig... Ungefär lika stor fördel som att vara brottare eller någon annan med stor kroppskontroll. Då ligger det väll närmare till hands att musiker och sångare har ett större försprång då de har med sig musikalitet och taktkänsla. Ah, just! Det har Leila med sig också ;)
    Kroppskontroll måste ju vara en fördel och de har ju absolut akrobater.
  • Kaxmaja

Men helt ärligt är inte denna diskussion ang om det är fuskigt eller ej avklarad för typ 400sidor sedan? Om man tycker att det är fruktansvärt jobbigt så låt bli att titta på programmet eller skriv klagobrev till tv4. Det är ändå Tv4 som tagit ut deltagarna.

• Kaxmaja
    Diva skrev 2009-03-21 12:46:38 följande:
    Jo, men inte mer än andra "fysiker" som t ex idrottare. Och george Scott var ju ingen stjärna precis, även om han är superelitidrottare och sannolikt har dödskoll på sin kropp. Då tycker jag musikalitet är ett "större" försprång. Som jag skrev...

Det är ju även en viss skillnad på är och var.
    Säger absolut inte att du ska sluta titta på programmet om du tycker det är ett bra program.

Denna tråd har varit aktiv sedan 2 januari först var de Isabella som folk spydde galla över så fort hon åkte ut blev det Laila. Det har diskuterats detta ang fusk MÅNGA gånger i tråden. Om man vill så kan man tycka att allt är fuskigt. kevin i Idol har tävlat i melodifestivalen = sceenevana. Elisabeth har varit elit cyklist = hon är van att röra benen jäkligt fort osv osv. 

Jag väljer att acceptera de deltagare som tv4 valt ut helt enkelt. Jag känner ingen av dem så jag kan inte sitta här hemma och säga att jag avskyr eller hatar någon av dem. Jag kan ha svårt för vissa personer och jag kan tycka kläder och frisyrer är hiskeligt fula. 

Jag tycker Laila är super duktig och absolut värdig en final plats. Om jag hade fått välja så hade Morgan och Laila varit i final då jag tycker de är de två bästa.

• Kaxmaja
    L jung skrev 2009-03-22 21:41:45 följande:
    Angelzezzan... har du tv400 då? haha...
    Nee. Har bara svt1, svt2 och tv4 av de svenska kanalerna
  • Kaxmaja
    L jung skrev 2009-03-22 21:47:25 följande:
    ok... Undrar bara för årets American Idol är skitbra, och den går på den kanalen. Många bra röster!
    Jag vet såg något program via skypen Mamma satte sig med datan ute vid tvn
Svar på tråden Lets dance 2009