• anne h

Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna

Känslan skrev 2009-01-03 20:26:38 följande:
    Åh,hade aldrig hört talas om fonder för ensamstående innan jag såg det här.Kanske vore något för mig då mitt förbannade ex inte betalade underhåll denna månaden för han inte hade pengar *suck* Och försäkringskassan kan inte hjälpa mig då han fortfarande är skriven här,skriver inte sig på nya stället trots att jag tjatar (han är en omogen person där inget händer)
    Men ta genast kontakt med FK och säg att ni INTE bor ihop, så du kan få US snarast!
    Jag fick det fast x-et inte hade skrivit sig på nya adressen, just pga att jag tryckte på att han hade flyttat, vi inte hade någon gemensam ekonomi längre. FK ser gärna att de slipper betala...
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Känslan skrev 2009-01-05 10:56:15 följande:
    anne h skrev 2009-01-05 00:14:06 följande: Har redan ringt och varit på dem men de måste ha papper på det..
    låter helt horribelt!
    Gå till soc på kommunen och fråga dem, de kan hjälpa till med detta.

Dessutom; överklaga! Och säg till på Skattemyndigheten att han flyttat så de byter hans adress, bums, du och ditt barn ska inte behöva lida, stå utan pengar pga andras lättja.
  • anne h
    Ensamståendemorsa skrev 2009-01-05 17:36:31 följande:
    Jag är ensamstående mamma med två underbara barn på 2 resp 8 år. Jag sökte 13 olika fonder och har nu fått mycket pengar av majblomman, de lekande barnens fond och en annan fond. Väntar på besked från de övriga fonder. Det finns hur många fonder som helst för ensamstående föräldrar.
    "de lekande barnens fond"? Vad är det?

Majblomman har jag fått från, till stora grabben som räddade livet på lillebror en gång.. nä, två gånger.. lär förhoppningsvis inte behövas fler gånger..
  • anne h
    Känslan skrev 2009-01-06 19:09:48 följande:
    Undrar också vad som krävs för att få bidrag.Själv jobbar jag men har ju inte världens mest välbetalda jobb och nu när jag inte fick underhållsbidrag den här månaden,gör ju inte saken lättare...
    Det krävs egentligen bara en bra ansökan.
    -och att du vet vad du ska ha pengarna till.. de vill liksom att man har något ändamål med det hela, inte att det bara går in i den allmänna hushållskassan.

Något du/ni behöver, kanske?
  • anne h
    Eliana skrev 2009-01-05 22:06:08 följande:
    Svar på #18Det är ju toppen om man kan få ett bidrag (eller flera) hur mycket fick du/ ni av majblomman? Skrev du brev om dig själv och förklarade, vill dom ha intyg på något, tex jobb el studerande ?
    Undrar vem du frågar..? det står "svar på #18", men ser ut mer att vara svar på mitt..?
  • anne h
    nyfikengrön skrev 2009-01-06 20:42:16 följande:
    jag behöver få åka iväg på en semesteresa med min dotter där vi bara kan rå om varandra ordentligt då vi har det såå stressigt hela året annars. Men sånt e kanske inte nåt de är villig o ge bidrag för?? I övrigt är d typ för o klara oss varje månad jag behöver pengar.
    det låter som en vettig grej att söka pengar till.

Då vill de att man bokar resan, de betalar den del de beviljat direkt till researrangören.

Skriv en ansökan, berätta vad du söker, varför, vad det kommer ge er mm.
  • anne h
    nyfikengrön skrev 2009-01-06 21:37:06 följande:
    men jag kan ju inte boka resan innan jag isf blivit beviljad.När jag läste på om majblomman verkar d vara barn m spec behov o så som kan få bidrag.. inget om att man som ensamstående mamma kan få.. o då var d till spec saker o de krävde intyg från läkare, kurator eller liknande.. men kanske nån annan fond....
    Majblomman är för barn som "har det svårt", vilket kan tolkas på många olika sätt.

Det finns många fonder, bara söka efter.. testa Lions, solstickan, Majblomman, lokala fonder hos kyrkan (brukar finnas överallt och de är givmilda) m.fl.
Svar på tråden Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna