Inlägg från: nyfikengrön |Visa alla inlägg
  • nyfikengrön

Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna

Vad krävs egentligen för att man ska få bidrag från en fond?? är det om man inte arbetar eller så då o har en sån inkomst?

Jag jobbar o jobbar o jobbar men pengarna räcker ju aldrig iaf och vi har nästan aldrig pengar över får jämt tigga av mamma min för o ha råd till mat när räkningarna är betalda. O nu kommer jag få flera hundra mindre i bostadsbidrag just för jag har högre inkomst än förra året... de där hundralapparna de minskar nu har typ varit hela vår matkassa. Jag måste fan träffa en rik snygg karl men d e väl omöjligt...

• nyfikengrön

jag behöver få åka iväg på en semesteresa med min dotter där vi bara kan rå om varandra ordentligt då vi har det såå stressigt hela året annars. Men sånt e kanske inte nåt de är villig o ge bidrag för?? I övrigt är d typ för o klara oss varje månad jag behöver pengar.

• nyfikengrön

men jag kan ju inte boka resan innan jag isf blivit beviljad.

När jag läste på om majblomman verkar d vara barn m spec behov o så som kan få bidrag.. inget om att man som ensamstående mamma kan få.. o då var d till spec saker o de krävde intyg från läkare, kurator eller liknande.. men kanske nån annan fond....

• nyfikengrön

På de flesta så ska ju det styrkas av kurator, socialsekreterare, diakon lr liknande..

känns som att de när de ser min ansökan kommer tänka.. hur kan hon behöva söka.. fullt frisk, jobbar heltid och har en heltidslön. Men jag har ALDRIG pengar över det är på +-0 varje månad om äns de.. får ofta skjuta upp räkningar o så för att har råd med allt och ändå kunna köpa mat. Man har ju aldrig möjlighet att göra nåt tillsammans några aktiviteter, resor lr liknande.. men det kan vara svårt att se utifrån min ekonomi o skulle jag gå till en socialsekretarer för o få hjälp att bestyrka det så skulle de nog inte tycka jag har behovet fast jag ändå har det med alla räkningar jag har. Det verkar krångligt värre d där m fonder ju.. inte alls bara att ansöka iaf inte från de jag har kollat.

• nyfikengrön

Men de flesta jag hittat ska ha nå intyg bifogat med ansökan ju.. o går jag o ska ha intyg hos nån så kanske inte denne alls anser att jag har behov att söka.

Får la kolla biblan då nåt tag snart.. om man vill ha nåt i år alls.. kanske finns nån fond där man inte behöver ha nå intyg bifogat ju..

Svar på tråden Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna