Inlägg från: Ensamståendemorsa |Visa alla inlägg
  • Ensamståendemorsa

Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna

Jag är ensamstående mamma med två underbara barn på 2 resp 8 år.
    Jag sökte 13 olika fonder och har nu fått mycket pengar av majblomman, de lekande barnens fond och en annan fond. Väntar på besked från de övriga fonder.

Det finns hur många fonder som helst för ensamstående föräldrar.

• Ensamståendemorsa
    Svar på #17
    anne h skrev 2009-01-05 18:28:33 följande:
    "de lekande barnens fond"? Vad är det?Majblomman har jag fått från, till stora grabben som räddade livet på lillebror en gång.. nä, två gånger.. lär förhoppningsvis inte behövas fler gånger..
    Hej!
    Jag fick tipset om fonden, man ansöker och berättar om vilken situation man befinner sig i och hur barnen har det. Pengarna jag fick gick till mina barn, liksom pengarna från majblomman. Jag har tyvärr inte så mycket information om de lekande barnens fond men du kan hitta lite info, dvs adress etc om du googlar "de lekande barnens fond". Lycka till!
  • Ensamståendemorsa
    Svar på #32
    sofiiin skrev 2009-01-14 19:28:56 följande:
    Jag sökte lite pengar från kyrkan nu till jul. Fick 500kr dagarna innan jul o då kunde jag köpa lite mer julklappr till min son för dom pengarna. Jag betalar ju kyrkskatt så nu fick jag tillbaka lite av dom pengarna igen ;)
    ja kyrkan kan man få lite slant av :) jag var i början lite skeptiskt mot att gå till vår diakon men jag ändrade min åsikt när jag hade ansökt och fått 1500 kr i kontant + 1500 kr i presentkort som gäller i vår mataffär. Så det blev lite mer julklappar till barnen här med.
Svar på tråden Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna