Halsont! :-( Kan knappt svälja!
kanske ska uppsöka läkare, tänkte på om halsmandlarna blivit infekterade.
kanske ska uppsöka läkare, tänkte på om halsmandlarna blivit infekterade.
Kan tillägga att jag har haft ca 30 st halsflusser.
Nu mera får jag inte ens feber.
Bara svullna halsmandlar, ont som attans och ibland får jag även vita prickar, men inte jämt.
har man haft halsfluss känner man igen symtomen.
Min vårdcentral vägrade ta i mot mig oxå, men när jag väl kom dit
så tog te stroptokock prov, vilket var negativt. Fick då höra att jag ej hade halsfluss. Gick till min husläkare som kollade detta igen, och jo det var halsfluss. Finns andra bakterier också som orsakar halsfluss, men dessa tar man ej prov för tyvärr.
Hej igen.
jag hade nyligen en infektion, visade sig vara en ovanlig bakterie, där av genomgick jag tre antibiotika kurer INNAN vi hittade den rätta som fungerade. hade både bihålsinflammation, halsfluss, över luftvägsinfektion samt lunginflammation.
Kan ju säga att jag inte var jätte lycklig precis.
Att vårdcentralen säger att man måste ha feber osv för att komma in tycker jag är fel. Alla de gånger jag varit tvungen att få antibiotika, som nu senast har jag inte haft en tillstymmelse på feber. Där av har de försökt neka mig med, men jag vägrar. Jag känner min kropp bäst och vet när det inte rör sig om en vanlig förkylning.
Har övergått till husläkare nu då han alltid tar emot en och har akut tider, och det är heller inge tjaffs om hurvida jag får komma dit utan eller med feber.
Är man sjuk så är man, och man har rätt till vård.