• S Sofia

Dop inbjudan genom epost??

Jag undrar om det är okej att skicka dopinbjudan på e-mail?
    De flesta har mail och läser den dagligen. Dopet är redan om 5 veckor, (de hade inte så många tider kvar i kyrkan innan industrisemestern)

Sen är det så dyrt med kort, och jag lägger gärna pengarna på tack-kort sen!!

Är det fel eller så att skicka dem per mail????????

• Svar på tråden Dop inbjudan genom epost??
  • S Sofia

Någon son har en åsikt???

• JsN

Självklart går det att skicka via mail, men det är så otroligt mycket trevligare med riktig skriftlig inbjudan!

• Pojkmamma

Jag tycker inte att det är ok att skicka via mail. Vi får ibland julkort via mailen och det tycker jag inte är " på riktigt". Det beror naturligtvis hur ni och era vänner använder mailen.

• Rabbit

Vi skickade en "första" inbjudan via e-mail, eftersom jag var lite sen med att ordna inbjudningskorten, och vi inte ville att alla skulle hinna planera annat (dopet är i pingst...). Men vi följde upp med "riktiga" inbjudningskort, jag håller med JsN om att det är mycket trevligare.

Det behöver inte bli så dyrt heller, om det är kostnaden du hakar upp dig på. Gör själv på datorn, och skriv ut på snyggt papper! Jag köpte fina brevkort med kuvert i tiopack på en bokhandel, och skrev inbjudan för hand med en snygg penna. Lite arbetskrävande förstås, har man jättemånga att bjuda kanske det inte funkar.

Sen kan man spara pengar på porto om man delar ut korten personligen till de man träffar ofta!

Svar på tråden Dop inbjudan genom epost??