• Pelargonen

Vad är värst: låta en tvååring dricka en klunk alkohol eller låta det dra ett bloss av en cigarett?

Vad är värst: låta en tvååring dricka en klunk alkohol eller låta det dra ett bloss av en cigarett?

Vilket av dessa två alternativ är värst? Motivera!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 15:32
    Inspirationskällan till denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-101/m39799072.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 15:34
    Med alkohol menas dryck som inte klassas som alkoholfri.

• Svar på tråden Vad är värst: låta en tvååring dricka en klunk alkohol eller låta det dra ett bloss av en cigarett?
  • Pelargonen

Emil05 skrev 2009-01-02 15:33:12 följande:

båda e lika sjuka..varför ens motivera??
    Läs i den andra tråden så ser du att alla inte tycker som du.
  • Esmiso

Det är ju lika illa och förhoppningsvis får inte människor ha sina barn hos sig om de gör något så urbota elakt!!!

• Cinza

Ja det är verkligen pest eller kolera, men tror nog att den lille skulle må värre av ciggen, så om jag blev tvingad under pistolhot att välja hade jag gett en klunk alkohol.

• Sizin

tror ingen skulle välja något av de men om man va tvungen så skulle de bli en klunk av alkohol, för de står ju inte hur stor klunk ska vara och vad de är för någon sort alkohol, Lättöl är väl inte så farligt som en ciggaret..

• siamusen

Avstar helst fran bada men om jag maste ge sa blir det alkohol.

Alkohol i små mängder är inte skadligt och finns naturligt i vara livsmedel.

• Anaiah

Jag tänker inte välja för ingetav det är ett alternativ. Det är som att ställa frågan "vem skulle du rädda först vid fara, det ena eller det andra barnet?"

Svar på tråden Vad är värst: låta en tvååring dricka en klunk alkohol eller låta det dra ett bloss av en cigarett?