Inlägg från: sukkubus |Visa alla inlägg
  • sukkubus

Skaka hand

Jag hatar att skaka hand. Dumt och äckligt påhitt.

Jag gör det dock ändå då man känner sig tvingad för att vara "artig".

Kolla upp statistiken över vad folk använder sina händer till (det är mycket och äckligt) och sedan hur många som inte tvättar dem.

• sukkubus

Jag håller inte helt med. Jag är en mycket trevlig och utåt person och visar med ett stort leende och en artig hälsningsfras att jag inte är fientligt inställd.
    Jag gillar helt enkelt inte att ta i främmande människor eller att de tar i mig.

Kundvagnar och stolpar i tex tunnelbanan är riktigt snusk det med och jag undviker så gott det går utan att vara paranoid

• sukkubus

Nä ingen har kanske dött av bacillerna från att skaka hand men varför ska jag dra i mig andras äckel (efter t.e.x. toabesök, näspet eller skrevkliande) i onödan. Och visst f*n sprids även förkylningar och annat så.

Varför räcker det inte med mitt stora leende, stadig ögonkontakt och en vänlig hälsningsfras??
    Är folk så osäkra att de måste ha en handskakningsritual?
    Den är ändå så invan och reflexmässig att jag inte tycker den betyder något tillsammans med en stel min eller uttryckslös röst.

• sukkubus

Jag tvättar mig när det behövs men ej frenetiskt.
    Jag tvättar mig efter toabesök bland annat och vill därför inte heller ha någon annans e-colibakterier på tassarna.

Mariaterese - Bra tips. Jag brukade själv ha med en liten flaska när det var utekvällar med besök på offentliga toaletter.

Svar på tråden Skaka hand