• Linnea84a

vad för bilbarnstol???

har en besafe stol nu som går upp till 18 kg, sonen blev 2 i oktober å nu måste vi byta då det e en stor herre som väger 18,9=(
    dom flesta vi tittat på går bara upp till 18 kg bakåt å sen 25 kg frammåt?? hur ska man göra när man har en så pass tung son?? vilken stol går till 25 kg bakåt vänd??? kan ej ha i fram heller då vi har airbag som inte går att ta ut!

• Svar på tråden vad för bilbarnstol???
  • Kina79

Åk till en affär och kolla med dem.
    De jag vet som går till 25 kg i baksätet är Britax Hi-Way och Two-Way.

• Marie1978

Vi har en Besafe izi kid x1 och den går till 25 kg (vill jag minnas). Fast det är kanske den förra versionen, alltså samma namn fast utan x1, som bara går till 18 kg???

• norgesessan

Godkänd brukstid: 0-18 Kg
    Godkänd: ECE 4403
    Material: Polypropylene

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Linnea84a

jag skulle vilja ha en som oxå går att ha frammåt sen...känns så onödigt att behöva köpa ännu en sen.,, hittade multi tech å two way plus men kan inte hitta vart dom säljer dom i jönköping???

marika1985 skrev 2009-01-02 19:00:34 följande:
    dom flesta britax bilstolar är till 25 kilo bakåtvända.www.britax.se/bilbarnstolar08.htm
  • marika1985

dom finns på både barnenshus och babyproffsen.

• Linnea84a

okey, ja babyproffsen har vi ju..barnens hus?? aldrig hört=) men när jag kollade återförsäljare så stod inte babyproffsen i jkpg med..bara 1klass å dom hade bara några andra britax stolar...

marika1985 skrev 2009-01-02 19:10:42 följande:
    dom finns på både barnenshus och babyproffsen.
  • Linnea84a

någon som vet pris på typ multi tech eller two way plus??

tar dom stor plats?? måste ju ha i bak å alla i familjen e rätt långa=)

Svar på tråden vad för bilbarnstol???