• Ta9

Alfakassa, A kassa??

Ni som vet..
    HUr går det till när man blir arbetslös, jag är inskriven på arbetsförmedlingen och allt men har inte varit medlem ettt år, nu ska jag få ersättning från alfakassan men kommer jag få något denna månaden?
    Har inte fått hem kassakorten än för att jag skulle skicka in alla pappaer idag enligt Arbetsf.
    Mannen på arbetsf. sa att han inte tror att jag kommer få något förren nästa månad.
    Men vf kommer jag få 0 kr då.
    Vad ska jag leva av????

Har detta hänt någon?
    Gott nytt år på er förresten..

• Svar på tråden Alfakassa, A kassa??
  • Jenely82

har själv skickat in till arbestgivarintyg till alfa kassan för typ 1 månad sen. När jag ringde för 2 veckor sen sa det att de hade en handläggningstid på ca 7 veckor och efter det skulle man få ett beslut och om man blev biviljad pengar skulle man få de utbetalt 1 vecka senare.....om alla sker som det ska tex inte fattas nå papper.

Ska skicka in mitt tredje kassa kort imorgon och om jag nu får no pengar av alfakassa så tror ja de kommer i mitten/slutet av februari

Som tur var så hade jag dels insparad semester som jag fick ut i pengar samt lite sparade pengar

• Ta9

Skit...det värsta är ju att man inte får skicka in papper förren man blir arbetslös...
    Får väl fixa det på nåt vänster...
    Hoppas det ordnar sig för dej=)

• strenua

Tänkt på att det kanske är många som går in för att de själva vill veta svaret? De som klickar kanske inte kan svara utan bara vill läsa.

Ta9 skrev 2009-01-02 22:54:37 följande:
    15 klick o inget svar.....
Svar på tråden Alfakassa, A kassa??