• Boombabymamman

Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...

Vad skulle det vara då?
    Vad skulle uppriktigt talat underlätta ditt liv?
    Eller bara vara lite roligt!

Tänkte att vi kunde ha lite tankesmedja här, så kanske någon förverkligar idéerna.

• Svar på tråden Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...
  • Petit Coeur

Jag skulle uppfinna ett par magiska vantar som dottern inte vill ta av sig och slänga bort... Hon är 16 mån...

• Morbid Mistress

En ljuddämpare

Annars så saknar jag rent seriöst mer kläder i små storlekar utan blöjmån. Allt under 92 är gjort för barn med blöjor vilket gör att vi har svårt med byxor till vårat barn som drar 80/86. Tjajts och mjukisar funkar, men inte jeans och liknande byxor. Dessa trillar av.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Imas

Jag har en toppenidé till vagnen, ska smida lite närmare på den och sedan återkomma.

• Twid

När våran dotter var bebis så hade vi haft det tio gånger lättare om ersättningen kunde blandas i en flaska och sedan hålla sig varm av sig själv;) skulle varit såå smidigt när man var ute!

Det va pulver, nappflaska, termos med varmt vatten, flaska med kallt vatten som gällde för oss! (om man tog rätt temperatur på vattnet i termosen så kallnade det för fort:)

• godishjärtat

En "mute" och en "paus" knapp till barnen. Så att man någon gång fick lite lugn

• MaryD

Nån magisk mojäng som gjorde att barnet sov hela nätterna (gärna 10 timmar) fr o m två månaders ålder

• Knubbe12

Jag skulle uppfinna sömn...;o)
    Annars håller jag med "Twid"; någon mojäng för bättre o lättare hantering av ersättning.

• Boombabymamman

Twid. Här "uppfann" jag min egen lösning. Han var visserligen bebis vintertid, men vi värmde ersättningen (lite extra varm) och sen fick han helt enkelt hålla den ätvarm under täcket i vagnen. Så hade man alltid en flaska redo, som max var ett par timmar gammal. Very smart om jag får säga det själv.

Kul med alla andra tips som strömmar in!

• Morbid Mistress
    Boombabymamman skrev 2009-01-02 21:52:16 följande:
    Twid. Här "uppfann" jag min egen lösning. Han var visserligen bebis vintertid, men vi värmde ersättningen (lite extra varm) och sen fick han helt enkelt hålla den ätvarm under täcket i vagnen. Så hade man alltid en flaska redo, som max var ett par timmar gammal. Very smart om jag får säga det själv. Kul med alla andra tips som strömmar in!
    Så gjorde vi också, annars har båda barnen druckit rumstempererad ersättning också.

En annan sak som förvisso inte är en uppfinning utan en affärsidé, varför har inte fler fik och resturanger lekhörnor. Var på ett ställe i örebro för ett tag sedan där det var en väl tilltagen barnhörna med klätterställning m.m. helt suverän idé
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • elvinaOstefan

en on/off knapp Eller någon form av leksak/aktivitet som höll sonen underhållen ett tag (13mån). När han va yngre, runt halvåret, kunde han sitte och leka själv men med tiden börja han gå efter mig och avskyr att leka ensam :/

Devin, det finaste vi har ♥
Svar på tråden Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...