• Leefen

Vår bebis bildtråd, för oss m bf feb 09

Det är sååååå gulligt när dom ligger så.. Undra vad dom tänker på!

★ ♥ Melwin 29/1 2009 ♥ ★ www.leenilsson.blogg.se
  • Leefen

Precis det ska börjas i tid. Jag var själv inte älder när jag åkte med!
    4 år fösta gången jag satt i Pappas knä och fick styra det var HÄFTIGT!!!

• Leefen
    Carizma skrev 2009-03-22 16:26:08 följande:
    En sån som Melvin har funderar jag på o köpa till Leo,funderat på det ett tag... men när man ser Melvin i en sån o han verkar ju nöjd så kanske kan vara värt o införskaffa
    Jag har en sådan till min Melwin och han gillar den. Fast han älskar att bada så det gör vi varannan dag...
  • Leefen
    tessa84 skrev 2009-03-22 19:07:39 följande:
    Melvin får bada 1 gång i veckan eftersom de rekommenderas för huden..  
    Tanten på bvc sa att man kan göra det så länge dom har olja i.. Och att man smörjer in dom!
  • Leefen
    tessa84 skrev 2009-03-22 20:48:54 följande:
    Oki.. Här säger dom att man ska bada 1 gång i veckan, helst bara vatten (kan ha i olja) och helst inte smörja efter. Ju mer man smörjer ju torrare blir huden eftersom kroppen inte behöver "smörja sig själv" då... Mathilda fick bada me vatten å lite lite olja hela första året. och hon har aldrig haft problem med huden, inte torr eller nått..Vi kommer göra lika me Melvin.. Är ju självklart olika från barn till barn. Men de känns bra för oss så vi fortsätter göra lika..
    För på bb när dom visa mig hur man skulle göra eftersom det är första barnet så sa hon att 37 grader i vattnet och gärna lite olja och man kan bada dom 1-3 gånger i veckan. Det är lite hur man vill, och eftersom han älskar att bada så har jag gjort så. Men jag ska kanske kolla upp det. Vill ju inte att han ska få problem med huden..
  • Leefen

Trollboll, Nainen85

Man blir något glad när man lyckas. Eller det var hans pappa som fick han till att le och då var jag där snappt

Svar på tråden Vår bebis bildtråd, för oss m bf feb 09