• kiron

Vår bebis bildtråd, för oss m bf feb 09

Nu börjar våra små efterlängtade bebisar titta ut!

Här delar vi med oss av våra underverk!

Alla är välkomna, gamla som nya

Tänk på INGA nakenbilder för säkerhetsskull!

Gå till ditt galleri, ta fram den bild du vill kopiera, högerklicka på bilden, välj kopiera
    gå sen hit till denna tråd o högerklicka, välj klistra in.
    Man måste vara + medlem för att kunna göra detta. Om man ändå inte kan så länka oss bilden, så lägger ngn av oss andra upp bilden!
    Hugo 070421 & busen i magen bf 0902??
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 14:37
    Kopiera listan, skriv in er o bifoga gärna en bild på era små älsklingar!
  • Svar på tråden Vår bebis bildtråd, för oss m bf feb 09
  • tessa84

Jag älskar badformen han ligger, syrrans gamla... Han e hur nöjd som helst när dom badar..!! dom badar tillsammans så då e den jätte bra..

♥ Mathilda 070727 ♥ Melvin 090217 ♥ www.tessa84.blogg.se
  • tessa84
    Leefen skrev 2009-03-22 17:00:38 följande:
    Jag har en sådan till min Melwin och han gillar den. Fast han älskar att bada så det gör vi varannan dag...
    Melvin får bada 1 gång i veckan eftersom de rekommenderas för huden..  
  • Leefen
    tessa84 skrev 2009-03-22 19:07:39 följande:
    Melvin får bada 1 gång i veckan eftersom de rekommenderas för huden..  
    Tanten på bvc sa att man kan göra det så länge dom har olja i.. Och att man smörjer in dom!
    ★ ♥ Melwin 29/1 2009 ♥ ★ www.leenilsson.blogg.se
  • tessa84
    Leefen skrev 2009-03-22 19:28:30 följande:
    Tanten på bvc sa att man kan göra det så länge dom har olja i.. Och att man smörjer in dom!
    Oki.. Här säger dom att man ska bada 1 gång i veckan, helst bara vatten (kan ha i olja) och helst inte smörja efter. Ju mer man smörjer ju torrare blir huden eftersom kroppen inte behöver "smörja sig själv" då...

Mathilda fick bada me vatten å lite lite olja hela första året. och hon har aldrig haft problem med huden, inte torr eller nått..
    Vi kommer göra lika me Melvin..

Är ju självklart olika från barn till barn. Men de känns bra för oss så vi fortsätter göra lika..
  • Leefen
    tessa84 skrev 2009-03-22 20:48:54 följande:
    Oki.. Här säger dom att man ska bada 1 gång i veckan, helst bara vatten (kan ha i olja) och helst inte smörja efter. Ju mer man smörjer ju torrare blir huden eftersom kroppen inte behöver "smörja sig själv" då... Mathilda fick bada me vatten å lite lite olja hela första året. och hon har aldrig haft problem med huden, inte torr eller nått..Vi kommer göra lika me Melvin.. Är ju självklart olika från barn till barn. Men de känns bra för oss så vi fortsätter göra lika..
    För på bb när dom visa mig hur man skulle göra eftersom det är första barnet så sa hon att 37 grader i vattnet och gärna lite olja och man kan bada dom 1-3 gånger i veckan. Det är lite hur man vill, och eftersom han älskar att bada så har jag gjort så. Men jag ska kanske kolla upp det. Vill ju inte att han ska få problem med huden..
    ★ ♥ Melwin 29/1 2009 ♥ ★ www.leenilsson.blogg.se
  • tessa84
    Leefen skrev 2009-03-22 21:32:11 följande:
    För på bb när dom visa mig hur man skulle göra eftersom det är första barnet så sa hon att 37 grader i vattnet och gärna lite olja och man kan bada dom 1-3 gånger i veckan. Det är lite hur man vill, och eftersom han älskar att bada så har jag gjort så. Men jag ska kanske kolla upp det. Vill ju inte att han ska få problem med huden..
    Ja, men jag skulle tro att de e lika som allt annat, att man får höra olika beroende på vart man bor och vem man pratar med.... Gör de du tycker funkar bäst. och är han nöjd så är de ju lugnt.
    tror ju inte att barn som badar mer än 1ggn/v får "problem" med huden.. att dom kan bli mer torra å så är ju fakta. Men sen beror de nog inte enbart på hur många gånger dom badar....
    Gör de som känns bäst för er..!!
  • michia

På BB sa de till oss 1-2 ggr/v med lite olja i vattnet. Inte bada på dagen om man skulle ut utan på kvällen.

• Billan n

Hej har oxå en sådan grej i badkaret när min lilla tös badar och hon älskar oxå den {#lang_emotions_smile}
    Dom sa på förlossningen till oss att man inte bör bada barnet mer än 1 gång i veckan pga huden och även min BM sa detta

• blåkanin

Jag har oxå fått höra 1g/v och gärna olja i. Men badar man oftare och barnet inte blir torr kan det ju inte spela någon roll. Tanten på BVC sa att när hon hade småbarn skulle man bada barnen varannan dag och hennes barn hade aldrig blivit torra i huden av de.

• TrollBoll

Elliot har också en sådan bad"ställning"; mycket lättare än att hålla honom med ena handen. Rekomenderas!

Här badar vi också en gång/vecka - det var vad både BB och BVC sa åt mig att göra. Inte oftare så här tidigt pga att huden lätt blir trorr då... Gärna lite olja i vattnet, eller smörja in med lite olja efter badet medan huden fortfarande är lite fuktig.

Elliot 090203
Svar på tråden Vår bebis bildtråd, för oss m bf feb 09