• Babushka morsan

Luleå och Bodenbrudarnas egen tråd!

Här möts vi som kommer från Lule/Boden, och har hängt tillsammans nu under en tid! Vi pladdrar om allt och ingenting, vårt huvudmål är att hålla kontakten! Kanske vi får ihop en träff eller 2, de vore roligt! 

Väl mött både nya och gamla
  • Svar på tråden Luleå och Bodenbrudarnas egen tråd!
  • Babushka morsan
    Ja idag blir det att elda i Tulikivin så skorstenen rodnar!!

Har badat lillfisen redan, och nu sover han gott i sin babysitter inlindad i farsans morgonrock! Dessa små har redan egendomliga beteenden! Arvid kan inte sova om han inte har näsan instoppad i endera min Haglöfs fleece, eller i sin fars fleece rock!
    Har vi lika tur som  med de 2 systrarna, så ska han ha så tills han slutar sova på dagarna. Alma gick ju runt med sitt jätte lammskinn tills hon var 3 år!

Tack Finnolga för erbjudandet! Ska drömma vidare! Kanske de blir här senare. Undras när sportlovet är by the way?

Kika in till mig så möter ni ett gudomligt tandlöst leende i mitt galleri...lyckades fånga ett igår på bild! Keep smiling!
  • Ysta

Fy sjutton vad kallt det är!! Minus 19 säger min termometer och kan inte tänka mig att det är nå mycket varmare inomhus *huttrar*. Hatar Lulebos kalla dragiga lägenheter och nu är jag dessutom jätteförkyld så går omkring och fryser hela tiden oavsett hur mkt jag lindar in mig i :(

• bitacora

hejsan på er allihopa
    ja fyy såå kallt lucas blir rastlös då han inte kan fara ut ids int fara ut me lill killen i -18.
    var med I o sola igår så man fick lite värme i kroppen o sköönt var det med lite egen tid
    har bäddat färdigt till mina gäster som ja får i morgon D syster från norge kommer ,de ska vara faddrar åt elias.
    Kylen är då nästan heelt tom här ska fara å handla senare ikväll.
    nu ska ja ta å avnjuta köttfärssoppa till lunch!! ni får ha en bra dag allihopa..

• Finnolga

*stöön*

Jag har farit som ett jehuuu genom både stan och storheden idag, och jag har lyckats inhandla det jag skulle. Men jag säger vad kallt det var att springa runt, dessutom så blåste de oxå inne i stan. Nee, nu ska jag också börja elda.

Även vi har dop i helgen! Ska vara faddrar åt lilla Havanna och det ska bli kul med dop. Sen blir det även 30 års kalas på söndag! Trevligt!

Nu ska jag slänga mej på soffan tills de dags att göra middag! Laxfilé i ugn med potatismos blir det! Gott!

• norrlandshjortron

Pärlan...He gar no bra he ... fö sivan äger döm

• zvinto4

Godkväll..
    har haft en trevlig em med min mor..hon bakade mina bullar och jag penslade och gräddade dem..mycket skönt sen lade hon sig att vila här ca en timme och for iväg på natt jobb..tänk hon har det skönt väljer bara om och när hon vill jobba ..inget måste för henne.det är ju skönt att man kan ha det så oxå...och som hon säger hon kommer ut och träffar "folk"oxå och om ni inte känner henne så kan jag säga det HON är absolut ingen ensamvarg!Efter att hon åkt slängde jag ihop en matbrödsdeg"småfrallor" och undertiden den jäste badade jag lillen och matade honom och han sussar skönt och nu är sista plåten  i ugnen.Skönt och få bakat lite..tycker om att ha lite hembakt och lite köpes.
    Nu ska jag avsluta och ta mig en dusch..Ha det gott

Finnolga:trevlig ..vi syns i helgen då ..kanske man träffar på flerFundersamoxå

• Pärlornas mamma

Jass Zvinto, fler nattugglor uppe. Jag ska strax krypa till kojs. Såg ett program om sjuka spanska hundar som säljs till Sverige och bär på en smittosam sjukdom som smittskyddsläkare befarar kan smitta till människor i framtiden. Huj! Nåja, människan spår men Gud rår och vi får ju vara trygga eftersom framtiden är lagd i Hans händer.

Godnatt!

• Babushka morsan

Ha en skön helg allesammans! Hoppas det blir mildare väder så man kan vara ute!
    Har köpt säsongskort på Måttsundsbacken, och de ska nötas på! Jag vågar inte åka slalom ännu, kanske senare i år.
    Fick mjölkstockning igår kväll, de e andra gången nu. Gör så ont så man tror man ska kvävas. Har ingen aning om hur jag lyckade få det, var inte ens utanför dörrn efter posten!

Nu piper Arvid. *bye*

• Pärlornas mamma

Ojdå Babuskan! Inte kul, själv har jag inte haft det fullt ut, bara lite grann i början. men det räckte. Hoppas det inte går så långt så att du måste ta antibiotika. Du får pumpa ur och massera och ta alvedon.

Idag städar jag. Har riktigt inspiration faktiskt. Måste hålla i gång medan inspirationen sitter i. Sen blir det att åka till Vinkelgränd i kylan. Ha det gott alla!

• zvinto4

Hejsan..alla vännerGlad
    Babu:..inget trevligt med mjölkstockning..har hört att det inte behöver bero "bara" kyla eller drag bara det kan hänga ihop med om babyn äter oregelb och inte tömmer bröstet helt hellerFundersamhar haft känning  början till det men lyckats trixa mig ur det..
    Ska sätta igång med middags matl..det blir pizzabullar...sen blir det vinkelgr för oss oxå i denna kyla..det känns hemskt bara att gå ut med hunden en sväng fast man är ordentligt klädd..
    Ha en bra fredag kväll

Svar på tråden Luleå och Bodenbrudarnas egen tråd!