• Skrållis83

När kom eran mens tillbaka? För er som ger ersättning?

Jag är lite nyfiken på hur länge ni har fått vänta på att mensen ska komma tillbaka. Frågar i första hand ni som ger era barn ersättning för ni som ammar dröjer det nog längre för.
    Känns som min mens är på g, har gett ersättning nu i 4 veckor till lillen.

• Svar på tråden När kom eran mens tillbaka? För er som ger ersättning?
  • soff82

Min kom nog ca 5-6veckor efter jag slutade amma. Sen höll den på i 8 dagar!! Var visst normalt att första kan bli ganska kraftig, så förbered dig

• Jesster

Första barnet så slutade avslaget efter 4 veckor, ÄL 5:e veckan och mens efter 7 veckor.
    Andra barnet så varade avslaget 5 veckor, ÄL 6:e veckan och mens efter 8 veckor.

Den som söker han finner - www.google.se
  • strojes

Kommer inte ihåg exakt men nu efter sista graviditeten fick jag tillbaka mensen efter ca 4 månader och den har varit regelbunden från början. Gick helt över till ersättning efter en dryg månad, fram tills dess både bröstmjölk och ersättning till mina tvillingtjejer.
    Efter första graviditeten kom mensen efter ca 8-9 månader när jag dragit ner rätt mycket på amningen.

• Skrållis83

Uh då är det säkert mensen som är på gång då, har som mens värk redan nu. Usch jag som gärna hade varit utan den ett bra tag till

• Lantani

Min son föddes 14/11. Helammade i knappt två veckor. Den 23/12 fick jag tillbaka mensen. Så det gick snabbt efter jag slutat amma tills jag fick min mens!

• jannike85

7 veckor efter dottern är född. Jag pumpade ut till henne i 6 veckor så fort jag slutade pumpa kom mensen (tyvärr har jag ingående bröstvårtor och min dotter kunde inte få ut nån mjölk på egen hand)

• Lyxmamma

Jag delammar men det blir bara någon amning per dag så mesta dels blir det ersättning. Min mens kom idag och dottern blir sex veckor imorgon. Har kört ersättning nästan från början. Ammade på heltid i max en vecka tror jag.

• anette75

Oj det har gått fort för de flesta ser jag! Tydligen en fördel med att ha pco som jag har, för mig tog det 8 månader! För mig är det dock "normalt" att inte ha normal menscykel, det ingår ju i pco-bilden. Har bara gett ersättning.

• MsBeauty

min mens kom en vecka efter avslaget slutat.

Svar på tråden När kom eran mens tillbaka? För er som ger ersättning?