Nå, en ursäkt var kanske för mycket att hoppas på. Du kanske ska tänka till lite nästa gång och inte bara utgå ifrån att folk som svarar inte är seriösa. Du kunde till exempel ha börjat med att fråga om jag hade erfarenhet av sidan. Det hade varit ganska enkelt att undvika missförstånd på det sättet.
Det är synd att en sådan reaktion som din gör att folk som enbart vill hjälpa till kanske tänker efter en och två gånger innan de lägger in tips i fortsättningen. Jag är inte på FL på grund av mitt yrke, men när jag ser någonting jag kan hjälpa till med gör jag det. Att sedan säga att min professionalitet inte har med tråden att göra är lite konstigt. Du säger ju att du är ute efter bra kvalitet. Är det då inte relevant att jag är fotograf själv? Det låter lite motsägelsefullt.
Jag gjorde en hel del efterforskningar innan jag beställde första gången från mypix och bor inte heller i Sverige, utan tittade mer på europeiska företag och de olika omdömen de fått i olka undersökningar tillsammans med rekommendationer från kollegor. Min erfarenhet av flertalet beställningar från mypix har enbart varit god, både kvalitetsmässigt och servicemässigt. Att avfärda en webbsida för att den ger ett "oseriöst" intryck kan man naturlitvis göra, men själv anser jag att en seriös rekommendation är värd mer än ett första intryck som man kastar ur sig utan att ens ha kollat upp vad sidan erbjuder.
För vad det är värt tar jag det inte som en förolämpning mot mig, däremot tyckte jag att mitt inlägg inte förtjänade en sådan otrevlig kommentar. Jag tycker ofta att det kan vara värt att påpeka när folk är ohyfsade i sociala sammanhang. Må vara att det här är ett forum på internet, men man kan ändå tänka lite på hur man uttrycker sig. Speciellt när det svar man får uppenbarligen inte är skrivet med någon sorts maliciös underton, utan med syfte att hjälpa till med frågan ställd i TS. Jag lade bevisligen inte in en lista med googlade länkar, utan en länk som jag rekommenderade.
Hoppas att du lyckas hitta en sida som ger ett nog seriöst intryck och att du uppdaterar oss här i tråden om vad du har hittat!