Inlägg från: mrskensington |Visa alla inlägg
  • mrskensington

bästa fotoboken?

Vilken webbshop erbjuder den bästa (snyggaste, flest valmöjligheter, bäst resultat) fotoboken? Jag är inte intresserad av den billigaste eftersom jag vill ha bra resultat och man får vad man betalar för.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 10:19
    Det har blivit mycket ot-trams i den här tråden, så ni som verkligen är intresserade av fotoböcker kanske får mer ut av att leta någon annanstans :)

• Svar på tråden bästa fotoboken?
  • mrskensington

Ja, men den ser snarare ut att vara ett häfte än en bok. Jag letar efter ett fullgott alternativ till ett riktigt fotoalbum.

• mrskensington

"www.mypix.com tycker jag har mycket att välja på..."

Brr, därifrån skulle jag aldrig beställa. Sidan ser ruskigt oseriös ut.

Jag var kanske otydlig i ts, jag är intresserad av att veta vad folk som beställt fotoböcker tycker om resultatet. Jag kan googla och hitta alternativ själv, men hur fotoböckerna blir vet jag inget om. Det är det jag vill veta.

• mrskensington

Sestret: Jag var uppenbarligen också otydlig. "Brr, därifrån skulle jag aldrig beställa. Sidan ser ruskigt oseriös ut." var svar på din länk. Min reaktion på sidan står jag för och reaktionen har inte med dig att göra utan med vilket intryck jag får av sidan.

Resten av inlägget skulle jag lagt som en uppdatering i ts, för det var menat som ett förtydligande om de råd och tips jag är ute efter. Det var inte riktat till dig personligen.

Det var inte menat som en skarp kommentar, bara en kommentar, men det blir lätt missuppfattningar på internet.

Din eventuella professionalitet med foto och fotoproduktion vet jag inget om och det har faktiskt inte med trådens ämne att göra.

Mitt inlägg var inte menat som en förolämpning mot dig, det var synd att du tog det på det sättet. Det var enbart en reaktion - först på din länk och sedan som en gardering mot framtida inlägg. På fl får man ofta en lista med länkar som någon har googlat fram utan att det ger svar på ts.

• mrskensington

"Nå, en ursäkt var kanske för mycket att hoppas på."

För att jag skrivit på ett sätt som du missuppfattade?

"Du kanske ska tänka till lite nästa gång och inte bara utgå ifrån att folk som svarar inte är seriösa."

Du spenderar uppenbarligen inte lika mycket tid på fl som jag gör :) och dit allra första svar gav intryck av att vara oseriöst. Det blir lätt så när man avslutar med "..." vilket ger ett vagt och obestämt intryck.

"Du kunde till exempel ha börjat med att fråga om jag hade erfarenhet av sidan."

Det tycker jag är underförstått i ts att jag ville ha reda på just det.

"Är det då inte relevant att jag är fotograf själv?"

Som jag skrev i mitt förra svar så vet jag inget om dig som fotograf, du kan mycket väl vara väldigt duktig på det du gör. Min reaktion kommer av att jag träffat på alltför många människor som kallar sig fotografer bara för att de har köpt en kamera de tycker om att lattja med. Trots det så handlar ts fortfarande om var man kan få den bästa fotoboken gjord, inte om ditt cv. Någon som aldrig har arbetat som fotograf kan också ha fullvärdiga åsikter om vad som är ett bra resultat eller inte.

"själv anser jag att en seriös rekommendation är värd mer än ett första intryck som man kastar ur sig utan att ens ha kollat upp vad sidan erbjuder."

Som jag nämner ovan så verkade inte ditt inlägg seriöst. Den består av en vag mening som faktiskt verkar vara inkastad halvt om halvt på måfå. Det behövs dock ingen ursäkt för att du skrivit på ett sätt som gjorde att jag missuppfattade dig :)

"Jag tycker ofta att det kan vara värt att påpeka när folk är ohyfsade i sociala sammanhang."

Ja, folk som ska tala om för andra hur de bör bete sig finns överallt. Mest förvånande är att du lagt så mycket energi på min tråd och mig när du så uppenbarligen inte tycker jag är vatten värd :)

"Jag lade bevisligen inte in en lista med googlade länkar, utan en länk som jag rekommenderade."

Det har jag inte heller sagt att du gjorde, det var en allmän reflektion om många inlägg på fl och har inte med ditt inlägg att göra. Det ser du om du läser mitt förra svar.

• mrskensington

"iPhoto är väl självskriven vinnare tycker då jag iaf."

Om man har Mac kanske :) Eller funkar det med pc också?

Svar på tråden bästa fotoboken?