Inlägg från: Lejra |Visa alla inlägg
  • Lejra

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

JAg har precis flyttat min blogg från blogg.se till blogspot och fick tips på en sida med ganska snygga layouter men tyvärr funkade de inte riktigt som det var tänkt så jag hänger gärna med här för tips och så småningom kanske även jag kan dela med mig!

• Lejra

Tack för detta tipset! Det var verkligen det bästa och enklaste sättet att ändra så bloggen blev snygg! Tänker absolut spara denna länk bland mina favoriter på datorn!

Ottilia06 skrev 2009-01-03 15:22:06 följande:
    På den här sidan: www.thecutestblogontheblock.com/ så finns det massor med snygga bakgrunder. Så här gör man: * Gå in på "Backgrounds" och välj en bakgrund som du gillar. * Dubbelklicka på den och kopiera HTML koden som finns under bilden. * Gå in på "Layout" på din blogg. Klicka på "Lägg till en gadget".    Då får du upp en ruta på olika saker du kan lägga till. Välj HTML/Javascript. * Klistra in HTML koden i rutan och spara. * Färdigt! Svårare än så är det inte att få till en snygg bakgrund på din blogg. Hoppas att jag hjälpt er lite i allafall. Är själv värdelös på HTML och annat, men det här är skitenkelt.
  • Lejra

mamasnest: Vad är det för mall du har i grunden på din blogg? Alltså den mall du får välja på blogger. Jag hadeen egen header innan som funkade kanon i minima eller vad den enklaste varianten heter av mall, men sen hade jag en annan och då hade jag samma problem som dig!

• Lejra

Nej mall kan du byta utan att det du skrivit försvinner! När du loggar in på blogger så väljer du layout, sen tror jag du har valet att byta mall eller något sådant där, ställ in den på minima och se om det funkar bättre, det är ju ändå den mall du behöver om du vill använda en bakgrund från thecutestblogontheblock!

Mamasnest skrev 2009-01-03 23:04:28 följande:
    Hur kollar man vilken mall man har? Jag trodde att allt typ försvann om man bytte mall, är det inte så?
  • Lejra

Hjälp vad mycket ni skrivit sedan igår då jag var här senast! Idag har jag jobbat men i morgon är jag ledig så då ska jag nog försöka mig på att göra en egen header! Är annars rätt nöjd med hur min blogg ser ut just nu!

besök den gärna: www.piddersfru.com (jag använder blogspot men har genom dem köpt egen domän!)

• Lejra

Snurre Sprätt skrev 2009-04-01 18:05:32 följande:

Någon här som gått över till egen domän? Har det gått bra och är det dyrt?
    Jag köpte en domän via blogger! tror inte det kostade mer än omkring 80 kr, helt perfekt! Var superenkelt att bara följa stegen som fanns på blogger!
  • Lejra

Fruannmi: Alltså jag loggar ju fortfarande in på blogspot när jag ska skriva så det ser ju ut som det gjort innan! Det är bara att det jag skriver läggs på den sida jag köpt! Design har iallafall jag från cutestblogontheblock så det är inga problem!

kolla gärna vad du tycker... www.piddersfru.com

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?