Inlägg från: HoneyPuff |Visa alla inlägg
  • HoneyPuff

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Åh en superkul tråd och perfekt för mig som inte kan ett smack om html:ande.

Har haft blogg på blogspot sen i augusti och provat lite saker. Bland annat bakrunder från the cutest blog.... mycket av det jag provat och de saker jag lyckats få till på bloggen är trial and error. Ibland blir det bra och ibland blir det skit. Tyvärr har man ju minne som en mus så när man väl lyckats med något vet man knappt hur man bar sig åt, hihi.
    Har iaf fått till 3 spalter och en egen bakgrund. Hur man gör 3 spalter finns det länk till på the cutest blog....

Om någon vill se hur det ser ut på min blogg finns den här: www.dujagovi.blogspot.com

• HoneyPuff

om ni inte vill ha den lilla reklamrutna från thecutest.... så kopierar ni inte in den sista lilla biten i html-koden.....

den biten ska alltså inte vara med.... funkade för mig när jag testade.

• HoneyPuff

haha sånt fick man visst inte kopieera in.... ja, ja det är bara biten där det står style som ska vara med...
    Det som står från div till slutet utelämnar ni.

• HoneyPuff

Det var någon som trodde min Header var animerad men så är inte fallet. Snöfallet som syns ligger som en gadget över hela sidan men de små snöflingorna syns bara mot lite mörkare bakrund.

• HoneyPuff

Men herregud så jag stavar ikväll. Ber om ursäkt men jag är rätt trött efter att ha jobbat hela kvällen.

• HoneyPuff
    Svar på #222
    hihi så lite så. Kul att kunna hjälpa till.
  • HoneyPuff

Herregud vad ni skriver! Jag hinner ju inte med och nu måste jag gå och lägga mig för klockan ringer redan 05.15 för jobb och dagis. Blääää vill vara ledig och pyssla istället
    Kommer in och läser vad ni skrivit imorgon kväll istället.

• HoneyPuff

Nä inte sover jag iaf. Har precis lyckats plöja igenom alla sidor ni hunnit skriva sen igår. Shit jag hinner ju inte fixa något på bloggen har nog med att läsa era inlägg och koll runt på alla bloggar.

Är det någon som har lite feedback på min blogg. Vad tycker ni om den? Fin, ful? Vad skulle kunna göras snyggare? Håller på och provar en massa saker precis som alla andra här inne så en del kanske ser lite konstigt eller rörigt ut men det blir väl ordning någon gång.

• HoneyPuff

Beas barnslikheter skrev 2009-01-17 00:39:10 följande:

HTML är ju ROLIGT!
    Håller med dig! När man börjar fatta vad man sysslar med är det ju riktigt skoj.
    Upptäckte när jag susade in på din sida att vi lyckats göra ungefär samma saker. Bara det att jag inte kommit lika långt som du. Snygg sida med intressant innehåll som jag faktiskt hade hittat till redan innan den här tråden startade.
  • HoneyPuff

NU har även jag lyckats få tid att fixa lite med bloggen. Har provat göra ramar runt spalterna och byta färg i dessa. Ser rörigt ut just nu men jag hoppas det blir bra när jag orkar göra klart.
    Lyckades också göra en signatur och få in den i inläggen. Snyggt! Tack för hjälpen.
    Nu är det bara att fortsätta på samma spår och upptäcka mer grejer att ändra på

• HoneyPuff

Hemskt länge sen jag hade tid att kika in här och vad är det första jag får se nu när jag väl tar mig tid? Jo svaret på en av de saker som irriterat mig mest på blogspot.

TACK Pyret 78, shift + enter är mitt nya mantra hihi!

Har fixat lite på min blogg men det finns så oändligt mycket mer att göra. Byter layout som andra byter underkläder, men just nu trivs jag rätt bra med min lite vårigt gröna blogg.

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?