Inlägg från: tösamajan |Visa alla inlägg
  • tösamajan

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Intressant tråd det här! Jag har också en blogg på blogspot.com;
    tosamajan.blogspot.com

Jag har superlänge hållt på och pysslat med att försöka få min headbild i "lagom" storlek, men hur jag än gör så tar den upp typ hela bildskärmen och så får man scrolla sig ner till texten. Så vill jag INTE ha det! Om ni kollar på min blogg så ser ni rutan med min "headtext", jag vill ha bilden i den storleken! Hur f*n gör jag?

• tösamajan

Jag vill lägga in en bild bakom min headtext, men hur jag än försöker så blir den rutan gigantisk, så gigantisk att man måste scrolla innan man kommer ner till texten... Hur 17 gör jag så att bilden blir ungefär så stor som min headtextruta är nu?

• tösamajan

SeTa: Jo, jag har provat det också; att ha den rutan ikryssad. Men det funkar inte iaf... Kanske jag måste förminska bilden jag vill ladda upp först, innan jag laddar upp den...?

• tösamajan

*wohoooo* jag fick till det bilden i headen! Eller... kanske inte så mycket jag. Fick ta mannen till hjälp som krympte ner bilden till rätt antal pixlar!
    Vårt lilla yrväder på bilden! Lite rolig bild för man tror hon räcker finger, men egentligen visar hon stolt upp sitt märke från kiwin som fastnat på fingret!

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?