Inlägg från: Meria |Visa alla inlägg
  • Meria

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Sitter också och knåpar med bloggen på blogspot, men just nu kan jag inte ladda upp nån header. Står bara internt fel hela tiden, fruktansvärt irriterande. Jag som ps:at en fiin en

merias.blogspot.com

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

kalas att bilderna funkar nu iaf sitter o försöker minnas html-kodning. Är där och petar, fått till bakgrunden iaf

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

tackotack

Carisma95 skrev 2009-01-08 13:08:35 följande:
    Oh ja! Jättefin "header" du hade!
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

Bara man fattade hur man byter bakgrund själv kommer jag sitta och byta varje dag. Måste bara få inspiration till vad man ska shopsa för nån bild bara. Bytt igen nu

merias.blogspot.com

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

I HTML-koden, avsnittet där "body" börjar, ser min kod ut såhär. Det fetstilta är alltså adressen till bilden man använder.

body {
      background: url("2.bp.blogspot.com/_UH9FbwxbhcU/SWYzhsc3_uI/AAAAAAAAAtg/nbEKQd4Fco0/s1600/test6.jpg"); background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;
      margin:0;
      text-align:center;
      line-height: 1.5em;
      font: x-small Trebuchet MS, Verdana, Arial, Sans-serif;
      color:$mainTextColor;
      font-size/* */:/**/small;
      font-size: /**/small;
      }

Kakan83 skrev 2009-01-08 18:14:41 följande:
    Hej hej Har länge försökt få en snygg bakgrund på min blogspot. Men vart i htlm vet jag vart jag ska skriva in koderna? Kan man hämta bakgrund från tex bakgrunder.just.nu/ ? Hoppas nån har tid å lust å svara en okunnig bloggare
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

mja, länken är alltså bilden...

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

Skulle tro att det finns smidigare sätt, men html-koderna är det jag förstår mig på.
    Smidiga lösningar brukar jag få höra sådär i efterhand

Läste nåt om att ni lägger till en gadget eller vad de kallas, men det där fattade jag aldrig. Pular vidare med mina koder

Fru annmi skrev 2009-01-08 18:24:11 följande:
    Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän... Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

oooh, tackotack

Isorfidien skrev 2009-01-08 18:37:42 följande:
    Meria skrev 2009-01-08 18:27:24 följande: Jag kan visa dig vart dessa gadget finns. Om du går in och kollar på din layout så ser du din blogg i rutmönster. I raden till höger har du "lägg till gadget". Du får upp en lista med massvis med olika alternativ och saker att lätta till i bloggen. Just bakgrunderna klistrar man bara in html-koden för vald bakgrund i gadgeten "html/JavaScript" och sparar. Så har du en helt ny bakgrund i bloggen.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

När du skriver inlägget finns en knapp med en kedja på, bredvid textfärget.
    Markera texten du vill göra klickbar, tryck på länkknappen o fyll i länken där

Tigerunge skrev 2009-01-08 18:47:45 följande:
    Nån i tråden som kan svara på en fråga? När jag skriver in en länk i ett inlägg på min blogg så skulle jag vilja att det gick och klicka på den och komma till den länkade sidan med en gång, men det går inte. Ska inte det funka och om det ska funka vad gör jag för fel?
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

Gjorde en egen i photoshop

Mamasnest skrev 2009-01-08 20:02:07 följande:
    WOW vad det skrivs i tråden! Jag tyckte någon frågade om man ska kopiera adressen i adressfältet på bilden man vill ha som bakgrund, men det ska man inte. Man ska högerklicka på bilden och välja egenskaper, sedan kopierar man URL-adressen. Det är den man använder i HTML-kodningen. Meria: Var har du hittat bakgrunden som  man kan ha foton i? Eller har du gjort en egen på typ digiscrap?
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Meria

haha, alla ps:are har gått och blivit egoister och fillrar på sina bloggar istället

Mamasnest skrev 2009-01-08 21:36:09 följande:
    Är det inga på FL som får sina bilder photoshopade nu när alla hänger här istället?
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?