Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hej hej

Har länge försökt få en snygg bakgrund på min blogspot. Men vart i htlm vet jag vart jag ska skriva in koderna?
    Kan man hämta bakgrund från tex bakgrunder.just.nu/ ?

Hoppas nån har tid å lust å svara en okunnig bloggare

• Kakan83

Meria skrev 2009-01-08 18:17:16 följande:

I HTML-koden, avsnittet där "body" börjar, ser min kod ut såhär. Det fetstilta är alltså adressen till bilden man använder. body {  background: url("2.bp.blogspot.com/_UH9FbwxbhcU/SWYzhsc3_uI/AA..."); background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;  margin:0;  text-align:center;  line-height: 1.5em;  font: x-small Trebuchet MS, Verdana, Arial, Sans-serif;  color:$mainTextColor;  font-size/* */:/**/small;  font-size: /**/small;  }
    tack tack! Ska prova det
  • Kakan83

Fru annmi skrev 2009-01-08 18:24:11 följande:

Meria skrev 2009-01-08 18:17:16 följande:
    Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän...Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
    Då ska jag hänga på här tills hon kommer. För htlm koder och jag går inte ihop. Får inte tills det alls.
  • Kakan83

Funkar inte för mig heller. Den laddas upp men kommer ingen ny bakgrund och kommer bara text där gadgeten är.

• Kakan83

Förlåt att jag är lite trög.
    Men om jag vill ha en bakgrund här ifrån bakgrunder.just.nu/ vart hittar jag då html koden? Är det den som står i adressfältet?

• Kakan83

Mamasnest skrev 2009-01-08 20:02:07 följande:

WOW vad det skrivs i tråden! Jag tyckte någon frågade om man ska kopiera adressen i adressfältet på bilden man vill ha som bakgrund, men det ska man inte. Man ska högerklicka på bilden och välja egenskaper, sedan kopierar man URL-adressen. Det är den man använder i HTML-kodningen. Meria: Var har du hittat bakgrunden som  man kan ha foton i? Eller har du gjort en egen på typ digiscrap?
    Tack! Det var jag som undrade! Då ska jag göra ett nytt försök.
  • Kakan83

Neee, vill verkligen inte funka för mig. Får bara en ful text uppe i högra hörnan på bloggen.

• Kakan83

Sexymala skrev 2009-01-08 20:47:11 följande:

Fru annmi skrev 2009-01-08 20:34:05 följande:
    Bakgrunden som jag hade problem med för några sidor sedan. Ingen svarade på mina "rop" ni hade fullt upp med annat. Men tänkte meddela det ifall någon hade samma problem. Det kan hjälpa att byta mall...
    Tack för tipset. Vilken mall använder du?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?