Inlägg från: vildamamma |Visa alla inlägg
  • vildamamma

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hej hej här är min blogg :) : emmlizanslycka.blogspot.com/

Nu får ni allt berätta vart ni hittar era fina layouter eller gör ni dom själva *tittar på era bloggar med avundsjuka*.
    Kommer plöja i denna tråd imorgon, hinner inte mera nu, läggdags hehe. Hittade denna tråden av en lyckoslump :)

• vildamamma

Så nu har jag fixat till min blogg så långt det går själv hehe:
    emmlizanslycka.blogspot.com/

Men vil gärna ha en sån snygg signatur efer varje blogginlägg som ex vaniljlatte har. Laddar man uppn bild m signaturen i varje inlägg eller finns det inställning så man slipper det???
    Hur laddar man upp en bakgrund? Vill göra en egen som är "fast" medans texten rullas.

• vildamamma

Isorfidien skrev 2009-01-12 08:28:42 följande:

1. Antingen använder du ett eget bildredigeringsprogram som ex getpaint.net eller www.mylivesignature.com och denna signatur måste du kopiera in i varje inlägg. Själv kopierar jag bara koden från det tidigare inlägget och lägger in det i det nya.2. Bakgrunder kan du göra själv. Du behöver något sorts bildredigeringsprogram till det. Koden för att få sidan "fixed" kan vi ta när du har fått till en bakgrund du vill ha för du kommer inte att hitta koden i den här tråden i alla fall. frostensdotter.blogspot.com
    hehe tack för svaren. trodde du hade koden innan min bakgrund blev klar
  • vildamamma

aha sååååå nu tog jag en bakgrund för test. i koden står det photobucket, så om jag gör en egen bakgrund, lägger upp bakgrunden på samma ställe och byter ut länken i koden så borde det gå väl???

• vildamamma

Nån som vet hur man får bort ramen i rubriken el va man skall kalla det. den allra längst upp!! å allla andra prickar och ramar å streck som avskärmar blogginlägg etc

• vildamamma

det fixade sig:) skapade en textblogg och lekte lite hehe.. tur att den säger ifrån när det är knas

• vildamamma

Carisma95 skrev 2009-01-13 21:30:00 följande:

Har suttit och jobbar på en "header" i över 2 timmar.Men till slut så gick det. Tänk vad mycket man kan göra i bara "paint-programmet". Vad tycker ni ?vastragotaland.blogspot.com(Färgerna är inte riktigt i "fas" med resten av sidan, men det var det jag fick ihop just nu iaf. Kanske ändrar så småning till någon mer "färg-riktigt".
    Jättefint..
    Skaffade en gästbok som dig, men det går inte ändra färgen :(
  • vildamamma

Carisma95 skrev 2009-01-14 09:32:24 följande:

Gick du också in på Cbox då?Jag kunde välja mellan ca 6-8 olika färger.
    det va fel på sidan hehe. bara upp med ny internetsida å lgga in igen så gick det välja :) www.emmlizanslycka.blogspot.com/
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?