Inlägg från: Trileia |Visa alla inlägg
  • Trileia

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hej.
    Jag vill också gärna vara med här.

Undrar om det finns en speciell anledning till att ni vill lägga ut just en .doc??
    Mitt förslag är att kopiera och klistra in i ett inlägg, men det kanske inte är intressant??
    Annars får man nog ladda upp dokumentet till en egen html-adress och sen länka dit.

Kolla gärna in min nya design och säg vad ni tycker..

trileia.blogspot.com

• Trileia

Ja, jag vågar inte ta någon annans.. vill inte hitta en som är likadan.
    Kul att du gillade

Fru annmi skrev 2009-01-09 18:56:21 följande:

Snyggt Har du gjort Layouten själv?
  • Trileia

Najs med allt det rosa.
    Begriper inte hur alla andra gör.. jag försöker med färger men allting blir så kallt och stelt, trots att jag använder varma färger (menar nu inte senaste designen).. men du lyckades ju suvve med det rosa och svarta..
    I don't begrip.

(Bara en grej.. engelskan.. I like to draw, eller I like drawing. Inte I like to drawing) Bli inte arg på mig för att jag klagar.. vill bara hjälpa..

guild skrev 2009-01-09 19:02:32 följande:
    så här har min blivit nu karin-bildredigering.blogspot.com/ har fått dit räknare, ny bakgrund, lite animationer mellan bilderna, och nya bilder i presentationen och högst upp. Tack vare denna tråden
  • Trileia

Kanske den här länken kan hjälpa dig:

www.blogdoctor.me/2007/11/put-powerpoint-and-pdf-files-in-blog.html

Elfva skrev 2009-01-09 19:03:41 följande:
    Svar på #714När jag tänker efter så är det egentligen ännu hellre pdf jag vill lägga ut. Jag har en förskoleblogg och det vore skoj att kunna dela med sig av färdigt material som pedagoger och/eller föräldrar kan använda... Då fungerar det inte att bara klistra in text i inlägget... Fin design btw
  • Trileia

Du ska trycka in ? &-tecknet och sen 3

helene306 skrev 2009-01-11 17:47:21 följande:
    Jag är ingen datanörd och har lite svårt att fatta men hur kan man få in andra textsnitt och ändra storlek på texten? Som det är nu finns det ingen storlek att välja på och 4 (eller är det fler?) textsnitt. Försöker göra det däringa hjärtat från ovan men får det inte att funka ... Håller in ALT och tar ? och 3. Vad gör jag för fel?
  • Trileia

Eller hmm.. Man behövde visst inte trycka in &-tecknet, men du ska trycka in trean på högersidan.. alltså inte sifferraden ovanför bokstäverna utan nummerbrädet (va fan heter det??) till höger om bokstäverna.

• Trileia

SLäpper du altknappen för tidigt?
    Man måste hålla inne den under tiden man trycker ? och 3

snobbi skrev 2009-01-11 17:54:18 följande:
    haha nä det går inte då heller... det borde ju funka på laptops med?
  • Trileia

Men.. jag har ju också en laptop ☺

• Trileia

Japp, om man har knappsats (jag kom på vad det hette!!) till höger, men det har inte alla laptops. Men min har *glädjeskutt*!!

Fru annmi skrev 2009-01-11 18:03:50 följande:

Aha ...Då går de på vissa ellé?...*hihi*
  • Trileia

Verkar som att det optimala för den signaturen är vit bakgrund, som att det ligger en kontur i vitt runt själva texten och därför ser den lite "kluddig" ut..

Fru annmi skrev 2009-01-12 14:12:28 följande:

Meen..Vi har ju samma Typsnitt ♥... Varför är din så smal & fin medans min sign ser ut att vara skrivet mé Tursch ?? Kika här.. annmisblogg.blogspot.com/
  • Trileia

Jag menade inte att det var fult, men du frågade varför din signatur såg ut att vara i tusch, och det var det jag svarade på
    Jag tycker era signaturer är helfräsiga, fast jag skulle nog valt att göra min själv i photoshop.. så om någon vill ha en egen så säg till

Fru annmi skrev 2009-01-12 16:08:38 följande:

Ok... Men många tycks tycka de e snyggt
  • Trileia

Har ni varit in på 1001fonts.com någon gång?
    Där tycker jag de har skitsnygga typsnitt iaf, och där kan man nog hitta lite annorlunda till sin header eller så om man vill ha det.

• Trileia

Aaah, ja psp har jag suttit med åtskilliga timmar. Hade ett tag för mig att jag skulle rita dollz.. herregud vad man får för sig dumma saker

Fru annmi skrev 2009-01-12 16:17:14 följande:

Née har inte vart där,så... 1000-Tack kan ju vara använbart jue i Ps'p mé
  • Trileia

Hej bluerose, jag hjälper dig gärna med en design om du säger vad du vill ha.
    Kika in i min blogg så får du se hur den ser ut.

bluerose skrev 2009-01-13 12:13:44 följande:
    Hej1 E rätt så ny i bloggvärlden, sitter nu här o kollar över allas inlägg för att förstå hur man gör en fin sida, men vad mycket det e att gå igenom, kan inte du kloka människa komma till min blogg o förklara för mig hur man gör... Bloggbebben.blogspot.com
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?