Inlägg från: IQ Badboll |Visa alla inlägg
  • IQ Badboll

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag undrar en liten sak. Är det nån mer än bara ja som inte kan göra en undersökning på sin blogg? Ja har gjort en men när ja kollar på bloggen så står det att den är bort tagen eller avslutad fast ja ställde in den på 31/1-09. Finns det nån widget som är typ samma uppbyggnad på som blogspots egna?

iq-badboll.blogspot.com

• IQ Badboll

hbprincess skrev 2009-01-22 21:21:18 följande:

Nu har jag mixtrat lite med en header. Det blev rätt bra, bocka för (när jag laddade upp headern) att datorn skulle förminska den så att den passar i rutan. Men lite lite sticker fortfarande utanför. Men vad tycks? mariesmemoarer.blogspot.com/
    Det blev jättesnyggt men ja vet att det ska gå ta bort ramen runt just headern. Det kan man greja med i HTML koderna. Här har du en sida som man beskriver vad man kan göra tips-for-new-bloggers.blogspot.com/2007/09/add-or-remove-borders-in-css-templates.html
  • IQ Badboll
    Svar på #1481
    Att kategorier får man lägga till en ny gadget som heter etiketter, just den gadgeten visar för alla som kollar på din sida hur många inlägg som handlar om vad.

Jag vet inte om det funkar utan den gedgeten men när du skriver ett inlägg har du en liten rutan precis under inläggsrutan å där kan man skriva vilken kategori man vill ha det inlägget i. Om man klickar på visa alla så ser man vilka kategorier man redan han å då kan man klicka på den kategorin så hamnar den i skrivrutan.

Ja vet inte hur ja ska förklara det bätter än så?!?
  • IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-23 14:33:13 följande:

Hej, någon här som vet vad det innebär att importera/exportera en blogg? Det enda jag skulle vilja göra är att ändra mitt användarnamn så att alla mina blogger ligger under samma Användarnamn. Går det att kringå genom att importera/exportera bloggen? Får den inte ett nytt namn då? Många frågor som hoppas på svar! Lioness
    Hej, va är det du vill byta? Ja vet man kan byta ut webbadressen blogspot, men om man har andra blogspots bloggar kan importera/exportera bloggarna i mellan sig. Så har du en annan blogg så kan man hämta in den. Men hur det går till vet ja inte då ja inte har provat så mycket med det. Inte än iallafall.
  • IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-23 14:44:18 följande:

Hej igen! Jag har två bloggar på två olika emailadresser, jag skulle vilja ha dom på samma emailadress men fortfarande behålla deras blogadresser Kan jag importera/exportera ena bloggen från email X till email Y utan att den "förstörs" och att den behåller samma adress?  Jag vill att när jag loggar in med email X se alla mina bloggar, även dom som tillhöra email Y. Hoppas detta förtydligat mitt problem! Lioness
    Då ja inte har grejat så mycket med de men de ja har lyckats läsa mig till ska det gå att göra så. Så prova. Å berätta gärna hur det gick.
  • IQ Badboll

Simplynot skrev 2009-01-23 19:49:35 följande:

IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:24:50 följande: Tackar för svaret, hm jag tror att jag förstår...nästan i allafall. Är totalt lost i bloggvärlden. Men det ska det ju bli ändring på nu
    Om det är nått mer du undrar över hur du ska göra så kan du ju hojta till, antingen här eller på min blogg iq-badboll.blogspot.com Jag är inte värdens bästa på just blogspot men ja har kommit på en del igenom att knäcka å pajja html koder å grejat med gadgets.
  • IQ Badboll

AMDA skrev 2009-01-24 19:23:40 följande:

IQ Badboll skrev 2009-01-23 22:53:26 följande: måste fråga...vad är badbollen för ras?? såg ni håller på med wp det gör vi med nämligen
    hahahaha, min lilla IQ Badboll är en blandis. Han heter igentligen Baltazar å han är blandad mellan benner sennerhund å dogo de borduox eller hur det nu stavas. Ja har vart inne på er sida nån gång men så klart så slarva ja bort adressen :/

Vi har inte tävlat än då han är så ung å kan inte göra det för en nästa år om ja inte provar då att ställa upp för vovvar under 18 mån så han inte hinner passera den gränsen i år.

Å just nu tränar vi inte så mycket för han är lite vinglig i benen så ja va hos vetten å han kalla det för vingelperioden?!? Det går över då de inte växer mer. Sen så haltar han lite på den han känner för så han har växtvärk oxå men ibland så drar vi lite ändå med en kedja å ett däck. Men det är så korta sträckor så stretchar vi masser å masserar så han inte ska bli stel. Han är ju ung än så vi har inte bråttom, bara 10 mån.
  • IQ Badboll

Fru annmi skrev 2009-01-24 16:20:29 följande:

IQ Badboll .... Snygg din Slideshow blev ♥....Kul!
    Tack så mycket....
  • IQ Badboll

Isorfidien skrev 2009-01-25 01:23:29 följande:

Har du inställningen "pop-up" för kommentarerna i "inställningar"? Numera använder jag "helsida" för det har krånglat för många av oss som försökt använda "pop-up".
    Jag har popp-upp å ja har inte haft nån som har klagat än å ja själv har heller inte haft bekymmer med det. Men det kanske händer mig om ett tag *peppar peppar ta i trä*
  • IQ Badboll

first timer skrev 2009-01-24 22:17:38 följande:

Aha, tack! Finns det många olika? JAg hade nog tänkt mig något med många små rutor på något vis..
    Ja har gjort två slides där å kolla in min blogg får du se på två olika som ja har gjort, jo den ena är med musik så va berädd *lol*

iq-badboll.blogspot.com
  • IQ Badboll

KEL08 skrev 2009-01-26 19:59:42 följande:

Tack! Har gjort en på första länken. Kopierar jag bara till blogspot. På HTML/JavaScript eller?
    Om du har lyckats få fram html koden på den sajten som du gjorde signaturen på kopiera den, sen ska man in i html koderna å traja. Det står hur man ska göra på den sajten ja länka till den som ja länka till men så här står det, fast på engelska.

Log in to your Blogger dashboard.

Click on "Layout".

Click on the "Template" tab.

Click on "Edit HTML".

Click the box next to "Expand Widget Templates".

Find this line of code:

Now hit the Enter key so you are now just below that code.

Om det är mer bekymmer så fråga igen.
  • IQ Badboll

KEL08 skrev 2009-01-28 18:16:17 följande:

IQ Badboll: Nu har jag koden, gjorde som Fru annmi skrev men får inte till de.. Jag är hopplös
    Hej, du är inte hopplös, det är svårt när man kan skriva så här. Har du en msn? Då kan ja hjälpa dig bättre.
  • IQ Badboll

dags att ta det lugnt skrev 2009-01-28 18:27:07 följande:

Ok nu har jag nog missförståt, förlåt. Jag får det inte uppspelningsbart i bloggen utan den blir ju länkad endast!!! Är lite trögtänkt! Förlåt
    Har du problem med att få youtube filmer som visar filmen i ett inlägg på bloggen?
  • IQ Badboll

rullgardinsflikkan skrev 2009-01-28 13:43:56 följande:

Kan man lägga in youtube klipp i blogspot?
    JA det kan man.
  • IQ Badboll

Fina bakgrunder till till en som har en blogg med tre kolonner? Ja vet att thecutestblogontheblock har men ja undrar om det finns andra sånna sider som har till just tre kolonner?

iq-badboll.blogspot.com

• IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-29 18:34:22 följande:

Hejsan, finns det några fler sajter där man kan göra sin signatur än MyLiveSignatur.com? Hittar ingen jag gillar... lioness
    Man kan göra en egen om man är händig i nått bildprogram
  • IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-29 18:55:46 följande:

Tack för era svar, får se hur jag gör... En annan fråga, hur går man tillväga om jag vill ha ett bildspel av mina svartvita bilder till höger i min blogg där det idag är en stillbild. Någon enkelt kan förklara hur man går tillväga så att det blir snyggt och inte allt för stajlat! Lioness
    Vet att blogspot har en gadget man kan göra bildspel av annars kan man göra egen slide show på slide.com tror ja adressen va
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?