Inlägg från: 02Smulan |Visa alla inlägg
  • 02Smulan

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hallå, jag är en ny blogspot-användare så jag håller precis på lär mig alla funktioner!
    Jag skulle vilja ha en snyggare bakgrundsbild men hittar inte var jag kan lägga till detta... Måste man in i HTML-koden?
    Finns det nånstans man kan se antal besökare i bloggen?

Vad är photobucket?

• 02Smulan

Carisma95 skrev 2009-02-06 15:23:10 följande:

Just bakgrundsbilderna kan du lägga till under layout --> lägg till gadget. Då behöver du inte in i html-koden.www.thecutestblogontheblock.com Testa där. www.photobucket.comDu kan ladda dit bilder och redigera dem med massa roliga "verktyg"! (Gratis) 
    Ahaa okej, men vilken gadget väljer man för att få hela bakgrunden då? Jag får bara in en bild i headern liksom, längst upp....
  • 02Smulan

Måste iaf säga att jag har en annan blogg i blogg.se och blogspot är sååå mkt bättre!!
    Hur var det med besöksräknare, finns det sån?
    Alltså som jag kan se när jag loggar in för att tex skriva nytt inlägg eller så. Typ "Statistik".

• 02Smulan

Ursäkta lite OT, men hur funkar det med affiliate??
    Jag fattar ju att man har reklam på sin sajt o kan få betalt för det, men kan man ha det när man ligger på en blogg som blogspot??
    Eller ska man ha en egen typ .se eller .nu-adress?

• 02Smulan

Nu har jag en susnet räknare efter era tips, men detta mejl jag får varje natt... hur kan jag kolla ip-adresserna? Klicka på dem funkar ju inte har jag iallafall sett
    Lite nyfiken att se om det fungerar.

• 02Smulan

hejhejhej skrev 2009-02-10 09:19:13 följande:

hmm måste fråga jag la in något som heter blogg värde på min blogg men det är väl bara en rolig grej va? jag har ju inte tänkt att tjäna pengar på bloggen ju.
    Ja jag undrar me hur det funkar med dessa affiliate-program... Kan man ha annonser på sin vanliga blogspot eller ska man ha ett eget domännamn?
  • 02Smulan
    listoplisto skrev 2009-02-10 11:24:24 följande:
    Jag har sett vanliga blogspot-bloggar med affiliate-annonsering. Värt att veta... när vi ändå är på FL... är att man inte får länka till sin blogg i forumet eller i sidfoten till inlägg, om man har någon form av reklam i bloggen som man själv kan tjäna pengar på.
    Tack för svar! Länkar ändå inte här på FL då jag vill vara lite anonym här
  • 02Smulan

Hallå tjejer! Sitter o funderar på om det är olika bredd på "bloggytan" i de olika bakgrundsmallarna?
    Min blogg är så smaaaaal så inläggen blir superlångsmala och känns inte helt enkla att läsa.
    Är nu rädd att alla gadgets o sånt försvinner om jag byter bakgrundsmall...
    Är det så?
    Är alla lika smala?
    Tacksam för svar från experterna!

• 02Smulan
    Carisma95 skrev 2009-03-05 09:59:30 följande:
    Är det hela bloggen som är smal, eller bara kolumnen du skriver i?Kolla iså fall i html-koden vad du har för bredd på mainwrapper.
    Så jag kan alltså ändra bredden i mainwrapper oavsätt vilken mall jag har??
    Bra isf... om jag kan hitta den vill säga,är så förb mkt text i htmlkoden ju!
  • 02Smulan

Nu ändrade jag width på mainwrapper från 483 till 583 för att testa, men det funkade inte alls, alla gadgets åkte ner då!
    Så jag får nog ha det som jag har det....

Gaah önskar jag kunde mer html, då kan man ju styra om mallen som man vill ju!

• 02Smulan

Så man kan inte ändra bredden på hela bloggen? Jag har ju en massa yta på sidorna om själva bloggtext- och sidebar-ytan....

• 02Smulan
    Svar på #2971
    Nej jag är inte nöjd med skrivytan! Tycker inläggen blir så långsmala och jobbiga att läsa...Jag vill alltså ha bredare skrivyta.
    Tack för texten, ska jämföra med min.
  • 02Smulan
    HjärtatAlicia skrev 2009-03-11 18:18:17 följande:
    Jag körde på blogg.se innan men har precis bytat till blogspot.. vill fixa lite med layouten men reder inte ut det riktigt. gjorde som det stod i anvisningarna men bakgrunden lägger sig bara på "sidorna" och det ser ut som vanligt där jag har mina blogginlägg, foto och i sidpanelen.. ngn som kan förklara lite mer exakt hur man går tillväga när man ska lägga in en sån bakgrund som redan är klar? typ steg för steg? *förvirrad*
    Du väljer ju en mall från början när du fixar bloggen... det har du gjort va?
    Har du ändrat nåt direkt i html?
  • 02Smulan
    jakeline skrev 2009-03-12 11:04:12 följande:
    Har följt den här tråden ett tag men aldrig sagt något... Mest snott tips och tricks! tack för det! Vet ni om det finns något sätt att ta bort gamla etiketter utan att gå igenom varendra inlägg med den etiketten? Jag skulle vilja ta bort alla mina vecko-etiketter (det blir ju en del) från graviditeten och döpa om dem till bara graviditet eller uppdelat på de olika trimestrarna...
    Éomer...Sagan om ringen va?
    Fiiint namn!!
  • 02Smulan
    godisgalen skrev 2009-03-18 18:01:33 följande:
    Hur fixar jag en bra besökslista eller vad det kallas? Vat att jag sett frågan nånstans innan, men kan inte hitta den här nu. Å jag orkar faktiskt inte gå igenom alla 321 sidorna...hihi...Nån som kan hjälpa mig.....
    susnet...
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?