Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

WOW vad det skrivs i tråden!

Jag tyckte någon frågade om man ska kopiera adressen i adressfältet på bilden man vill ha som bakgrund, men det ska man inte. Man ska högerklicka på bilden och välja egenskaper, sedan kopierar man URL-adressen. Det är den man använder i HTML-kodningen.

Meria: Var har du hittat bakgrunden som  man kan ha foton i? Eller har du gjort en egen på typ digiscrap?

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    Fru annmi skrev 2009-01-08 21:37:06 följande:
    Mamasnest skrev 2009-01-08 21:36:09 följande: Ingen aning
    Meria skrev 2009-01-08 21:39:20 följande:
    haha, alla ps:are har gått och blivit egoister och fillrar på sina bloggar istället
    Ha ha, det kommer att sluta med att ni sitter och photoshopar headers till alla här! Passa er!
  • Mamasnest
    Isorfidien skrev 2009-01-08 23:25:49 följande:
    Som besöksräknare använder jag easycounter (. com) och den fungerar utmärkt för mig.- Nu har jag även lyckats få till en signatur! ontaril.blogspot.com under inlägget om "Summering av tiden som gått".Okej. Jag måste sova. Det var någon här som ville ha hjälp med just att få till en signatur men jag kommer inte ihåg vem.
    Jag vill ha en signatur i bloggen! *viftar med handen*
  • Mamasnest
    Isorfidien skrev 2009-01-09 09:02:29 följande:
    Mamasnest skrev 2009-01-09 08:20:45 följande: Har du tagit dig en titt på min blogg? frostensdotter.blogspot.comOch nästa fråga - har du ett bildredigeringsprogram?Annars kan jag rekommendera getpaint.net - det är ett program som utvecklats av microsoft och det är helt gratis och lagligt att ladda ner!Jag lyckades inte få till en genomskinlig bakgrund för det var första gången jag testade programmet i går så jag lade upp en vit bakgrund, använde "rektangel" verktyget för att markera en del av bakgrunden. Sedan suddade jag bort allting inne i denna ruta - jag hade suddverktyget på max tror jag. Fick bort allt på en enda gång.Sedan med hjälp av textverktyget skrev jag mitt namn i rutan, markerade med rektangeln igen så nära signaturen jag kunde, crop to.. och sedan spara i .gif väljer du något annat format blir inte bakgrunden osynlig.Denna signatur laddade jag sedan upp i bloggen på traditionellt sätt. Här kommer det fina i kråksången! Om man går in under html-redigeringen i detta inlägg så finns koden till signaturen längst ner. Kopiera den och förvara den i ett dokument någonstans på din dator och så använder du bara samma kod om och om igen för då behöver du aldrig mer ladda upp din signatur - den finns ju redan där en gång och du bara kopierar den så att säga.En varning. Det kan bli en ram runt själva signaturen för den är numera även en länk. Kolla i layout och färgerredigeringen och kolla vilken färg du har på kanter eller ramar.. vet inte riktigt vilken det var. Ändra den så att den blir så lik färgen du har runt om denna kant så syns den knappt.Jag försöker fortfarande komma på ett sätt att lägga in signaturen utan att det blir en länk.
    Jisses, det där var inte gjort över en kaffe innan jag åker och handlar! Jag får titta på det när jag har tid.
    Det ser väldigt proffsigt ut i din blogg måste jag säga.
  • Mamasnest

Jag ska gå en kurs på fyra tillfällen i Photoshop, efter det ska maken få köpa programmet till mig. Det är inte förrän i mars, men jag vill inte ladda ner något till datorn nu eftersom jag vet att jag kommer att skaffa "the real thing" snart.

• Mamasnest

Hur ofta uppdaterar ni eran blogg? Jag försöker skriva lite 2-4 ggr per dag. Hellre lite i omgångar än mycket på en gång, det blir så jobbigt att läsa bloggar med långa inlägg tycker jag.

• Mamasnest
    Leather Cravat skrev 2009-01-09 15:02:55 följande:
    TS: Skriv gärna in mig med på listan. =)
    Kan vi inte samla några nya som vill vara med i trådstarten och skriva upp er på en lista? Sedan lägger jag inte den när vi har fått några namn.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?