Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Det borde gå.

Det står
    "Vi accepterar AVI, MPEG, QuickTime, Real och Windows Media. Maxstorlek: 100 MB."

guild skrev 2009-01-10 21:00:48 följande:
    om man gör nåt t.ex i windows media player. Är det bara att ladda upp den där det står inlägg då...där finns en grej att trycka på "ladda upp video" ??
  • Isorfidien

Jag hade bloggen öppen så det var snabbt att kolla. Kanske man borde testa på den funktionen också någon dag.

guild skrev 2009-01-10 21:19:05 följande:
    vad bra...tack för svaret
  • Isorfidien

Även om du inte fick in bilden nu så skriv ändå in en bloggrubrik - alltså vad du vill att bloggen ska heta, inte adressen. Annars syns sin blogg bara som ... i våra flikar när vi hoppar omkring bland bloggarna.

Jag har rubriken och beskrivningen kvar i bloggen men de syns inte då jag valt "istället för.."

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 21:39:36 följande:
    Nu har jag gjort en "bild" (vit bakgrund 2 bilder + text) som är 850 x 220 och det går FORTFARANDE INTE att få den till min blogg! GAAH!! Och när jag kryssar i rutan "Istället för rubrik och beskrivning" så påpekar den att jag inte fyllt i "bloggrubrik".. Och skriver jag in "..." så står det enbart det("...") på min blogg....????
  • Isorfidien

Jag har tagit bort alla kanter i koden till min blogg. Det känns så skönt att kunna lägga in bilder utan att få en ram runtom som ibland inte passar - som ex headern.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-10 21:30:01 följande:

Tack så otroligt mycket för tipset om "My signature"...jag hade tidigare också irriterats av ramar runt signaturen eftersom den blev infogad som bild, men nu slipper jag det! TACK! Jag är supernöjd...dessutom ungefär samma teckensnitt som jag faktiskt hade från början...toppenmatchning ju.
  • Isorfidien

3-delad blogg

Scriptet hämtade jag på
    www.blogcrowds.com/resources/view_template.php/897_23

Du ska först ha minima som template. Gå in under html-sektionen i din blogg och radera allt!
    Koden till nya mallen finns på länken ovan. Kopiera hela den koden och klistra in denna kod där den gamla var.

Nu kommer visserligen sidan att vara helt svart men anpassa till vit bakgrund i inställningarna så blir sidan vit.

www.thecutestblogontheblock.com finns det lite olika bakgrunder som är breda nog för en sådan här mall

När du väljer att byta mall på det här sättet kommer alla dina gadgets att försvinna.

Sexymala skrev 2009-01-10 22:24:48 följande:
    det var någon som frågade om det där med teckensnitt för några sidor sedan. Hittar inte om någon svarat. Har någon det? Kan man ha andra teckensnitt än de som finns?Den det där med tre kolumner... det har ju diskuterats, men för mig som inte följer tråden slaviskt så missade jag det. Ids inte söka igenom alla sidor. Någon som vill ta det igen??? *snäll och flirtig smiley* Har precis kollat din blogg Isorfidien, och det är ju skitnyggt!
    *tackar och bockar*
  • Isorfidien

help.blogger.com/bin/answer.py&answer=41431

Funderar fortfarande på saken.

Sexymala skrev 2009-01-10 22:24:48 följande:
    det var någon som frågade om det där med teckensnitt för några sidor sedan. Hittar inte om någon svarat. Har någon det?
  • Isorfidien
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 22:40:12 följande:
    Hur får man in en bakgrund i bloggen? Vill att den skall vara stilla då man scrollar på sidan också..
    Jag använder
    body {background-image: url("länk till bilden"); background-position*: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; }*

Ta bort alla *. Det ska inte vara varken * eller ett mellanrum där.
  • Isorfidien

*body {background-image*: url("http:*//länk till bilden")*; background-position*: center*; background-repeat*: no-repeat*; background-attachment*: fixed*; }**

Radera alla * = inget mellanrum

• Isorfidien
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 23:04:05 följande:
    Var sätter du in det i HTML-koden då? Fick det inte att funka så...Jag får inte till koden som jag vill för att lägga ut den här. Siten gör om kodningen. Jag lägger in en ny gadget html/JavaScript och hela koden.. som jag inte lyckades skicka.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?