Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Någon som vet hur man kan lägga till "sök i bloggen"..?
    Dvs att man kan söka på specifika ord och få träff på olika inlägg?

vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Buschiq skrev 2009-01-19 13:39:20 följande:
    Den här koden låg i min blogg som har sökfunktion: <div class='searchbox'>  <form action='/search' id='searchform' method='get'>   <div class='label'>Find Entries</div>   <div class='search'><input id='s' name='q' type='text'/></div>   <div><input id='searchsubmit' type='submit' value='GO'/></div>  </form> </div> Den ska ligga mellan <body> och </body> taggarna, var kan man testa så den hamnar där det ser snyggt ut, olika på olika mallar. Jag har inte testat koden som gadget ännu, men den här koden funkar på mina olika bloggar i alla fall.
    Ah, tack! Funkade utmärkt!
  • Carisma95
    Lioness skrev 2009-01-19 16:25:15 följande:
    Joho... under min bild o bebis till höger... det står besökare...Jag ser den iallafall, konstigt!
    Ah, där...
    Men den ser väl inte konstig ut. Eller tänkte du bara på designen?
  • Carisma95
    Lioness skrev 2009-01-19 16:41:31 följande:
    En till fråga....  många frågor nu....Hur exakt gör man för att få till 3 spalter på sin blogg, försöker göra enligt Seven's (frostensdotter.blogspot.com/) beskrivning men får det inte att funka...Följdfrågor:-ska man kopiera ALL text på www.blogcrowds.com/resources/view_template.ph...?- Kan man göra denna ändringen med befintliga inlägg? Eller kommer hela bloggen nollställas då? Jag är förståd med att mina gadgets kommer försvinna!Kram Lioness
    Jag tyckte den här var lättast att följa (efter att försökt följa flera stycken förklaringar)

http://www.threecolumnblogger.com/2008/09/three-column-minima-layout-version.html
  • Carisma95

Ska väl tillägga att det du först måste kolla vilken mall du har bloggen i ("Minima" osv)

• Carisma95
    Ni som kommit till på slutet nu, vill ni att TS lägger till er i trådstarten?
    (Det är lättare att hitta era bloggar då och så slipper ni skriva dem i inläggen hela tiden).
  • Carisma95

Mamasnest, fixar du sen?
    (Kanske nån mer som vill lägga till sig)??

Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin-bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com

Nån mer?

rullgardinsflikkan skrev 2009-01-20 23:40:00 följande:
    Tjoho finns det ingen räknare som räknar sidvisningar och inte ipnummer??eller säger jag fel nu...alltså antal klick om dagen inte antal unika besökare
    Jo, jag har www.utvecklarna.se
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?