Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Trileia skrev 2009-01-11 17:56:21 följande:
    Men.. jag har ju också en laptop ☺
    Aha ...Då går de på vissa ellé?...*hihi*
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 18:05:03 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 17:58:45 följande:Denna är tagen från Datorn Kika guild...annmisblogg.blogspot.com/Säg till så raderar ja' inlägget efteråtkonstigt...finna ju inte så många sätt att lägga in nytt inlägg på...varför blinkar de inte för mig!!
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Née...
    Testa igen ....Kan de ha mé storleken att göra trå?
  • Fru annmi
    helene306 skrev 2009-01-11 17:56:37 följande:
    Trileia skrev 2009-01-11 17:53:38 följande:
    Eller hmm.. Man behövde visst inte trycka in &-tecknet, men du ska trycka in trean på högersidan.. alltså inte sifferraden ovanför bokstäverna utan nummerbrädet (va fan heter det??) till höger om bokstäverna.Aha, har ingen siffersida på laptopen här Får prova på burken där nere.

Fru annmi skrev 2009-01-11 17:53:03 följande:Du går till Layouten & där finns det Teckensnitt och Färger..Där ändrar duJag har varit inne där och gluttat men bara hittat några teckensnitt jag kan välja. Storleken på min sida går inte att ändra alls, eller ljuger jag nu? Måste in och kolla igen.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
    Joo det står under de Olika teckensnitt..
    En minska Texten
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 19:11:48 följande:
    nån annan kanske vet om animationerna?!
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Har du testat en annan Animering?
    Gör de så vet du ju att det fungerar
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 19:17:33 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 19:16:07 följande:Har du testat en annan Animering?Gör de så vet du ju att det fungerarska testa
    Hur gick de?
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 19:43:00 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 19:38:09 följande:Hur gick de?funkade inte med en annan
    Hmm...Konstigt
    Men..Testa att ha bilden på annar ställe då & använd länken
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 20:13:48 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 20:00:55 följande:Hmm...Konstigt Men..Testa att ha bilden på annar ställe då & använd länkenfår se hur jag gör...vill egentligen inte bli medlem på ytterligare en ställe...blir så många Vilket annat ställe finns det...finns ju bara inläggen att ha dom på,
    Hmm..Jaa förstår dig,men..Testa igen med ytterligare annan bild..*hihi* & Hoppas

Joo man kan ju ha dem i Sidan mé Gadget...
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-11 20:16:20 följande:
    Okej, om jag nu skal prova mig på detta med egen bakgrund. hur fixar jag till spalterna? Har ni speciella "pixel antal" på dem? Hur långt in de kommer osv... Alltså om man vill ha massa smpbilder/saker vill man ju inte att det skall ligga i inläggsfältet/bakom all text.Hur vet jag när texten börjar? Är det bara att prova sig fram eller har ni mått på det? Jag kör som orginal fortfaranda. Alltså inte tre spalter (eller okej, kolumner!!)
    Men...Egen bakrund berättade ju Filippa5 om...
    Hennes beskrivning

Jo, först lägger jag in en bild i mitt album på Photobucket.
    Sedan kopierar jag Direct Link.
    Går in på anpassa i bloggen, gadget längst ned sedan vidare till HTML/JavaScript.

Där klistrar jag in denna koden:

body {background-image: url("KLISTRA IN DIRECT LINK HÄR"); background-position: center; background-repeat: repeat; background-attachment: fixed; }
  • Fru annmi

Hmmm..Hela koden kom ju inte mé
    Kan Ib dig om du vill & tror detta är nåt..
    Alltså en egen bildbakrund är detta

• Fru annmi

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 20:33:14 följande:

Fru annmi - jag har kommit så långt att jag gjort just det som står där...men jag får inte till det i alla fall..något gör jag fel...Inboxa gärna mig med om HTML koden...jag sliter mitt hår här.
    Redan gjort
    Men..Du ändrar den ju inte i din mall Html..Utan lägger till den som Gadget längst ned vid layouten,sa ju Filippa

Hoppas..Lycka Till!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?