Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Carisma95 skrev 2009-01-13 21:30:00 följande:
    Har suttit och jobbar på en "header" i över 2 timmar.Men till slut så gick det. Tänk vad mycket man kan göra i bara "paint-programmet". Vad tycker ni ?vastragotaland.blogspot.com(Färgerna är inte riktigt i "fas" med resten av sidan, men det var det jag fick ihop just nu iaf. Kanske ändrar så småning till någon mer "färg-riktigt".
    Vackert
  • Fru annmi
    Carisma95 skrev 2009-01-13 21:30:00 följande:
    Har suttit och jobbar på en "header" i över 2 timmar.Men till slut så gick det. Tänk vad mycket man kan göra i bara "paint-programmet". Vad tycker ni ?vastragotaland.blogspot.com(Färgerna är inte riktigt i "fas" med resten av sidan, men det var det jag fick ihop just nu iaf. Kanske ändrar så småning till någon mer "färg-riktigt".
    Ser att du har annan text för kommentare...1 Har tyckt till eller nå't va de...Hur har du ändrat dé??
  • Fru annmi
    Carisma95 skrev 2009-01-13 22:06:27 följande:
    Under "Layout" --> redigera blogginlägg.Där finns en rad där man kan ändra benämningen. Kommentarer, tyck till eller vad man nu vill.
    Ok...1000-Tack
  • Fru annmi
    Carisma95 skrev 2009-01-13 22:06:27 följande:
    Under "Layout" --> redigera blogginlägg.Där finns en rad där man kan ändra benämningen. Kommentarer, tyck till eller vad man nu vill.
    Née...Vart?? :-0
  • Fru annmi

Ja' hittade
    Var föör snabb Tack,snälla!!!!!!

• Fru annmi
    Vaniljlatte skrev 2009-01-14 11:14:07 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med layout sidan idag? Får bara upp halva sidan och så "error on page". Men de andra sidorna funkar ju.. knas.
    Inte ja'...
    Min fungerar som den ska!
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-14 16:29:29 följande:
    Nej det gör de inte. De väntar på sin nya server som kan hantera all trafik och det kommer att ta upp emot en vecka innan den är installerad och fungerar som den ska.Så tills det är klart får vi kolla deras blogg istället. Fru annmi skrev 2009-01-14 16:14:13 följande:
    Ok...Men vi kunde ju Använda de som finns på sidan & de skulle ju läggas in lite annorlunda om ja' fattade rätt
  • Fru annmi
    Carisma95 skrev 2009-01-14 16:33:06 följande:
    Vadå menar du? De byter väl bara server vad jag förstod...?Om man vill ha någon av de bakgrunderna som är på deras hemsida nu ("bara JPG-format") hur gör man då? Det kan man väl inte lägga in som gadget eller HTML...?
    Jaa,de såg ju jag me & trodde kanske alla blir så sen
    Men gör så här:

Går in på anpassa i bloggen, gadget sedan vidare till HTML/JavaScript.

Där klistrar jag in denna koden:

body {background-image: url("KLISTRA IN DIRECT LINK HÄR"); background-position: center; background-repeat: repeat; background-attachment: fixed; }

DIRECTLINK ÄR JU DERAS LÄNK som står under den du vill ha
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?