Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Lioness skrev 2009-02-06 14:01:24 följande:
    Ingen aning...
    "Mina egna" bilder, (eller redigerade/klipp-klistrade) sparar jag ju i min dator (eller från coh med nu i photobucket)
    Däremot bilder som jag hänvisar till brukar jag bara högerklicka på och spara namn/format på (ofta JPG filer) och fylla i den koden under "bild från nätet" (där man lägger in bilder i inläggen, precis som vanligt).

Usch, kändes svamligt. Hoppas du förstår.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    listoplisto skrev 2009-02-06 14:11:36 följande:
    De flesta bilderna sparar jag ner på datorn och sen lägger upp dom på bloggen, vad händer om jag tar bort dom...?Ingenting. När du har laddat upp dem till blogspot så ligger de där, på ditt kontoutrymme. Det finns aldrig någon koppling från bloggen till din hårddisk, så du kan radera filerna från datorn utan att bloggen påverkas.
    Ah, bra att veta, tycker jag med.
    Gäller det även headerbilder och så. (Nu när jag håller på med det)?
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 14:43:44 följande:
    Jaaa..Visst är de bra ....
    Finns ju t.o.m. ett funktion där man kan använda "smink" och ta bort rynkor. Ha ha! Fast det har jag inte testat än iofs..
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 14:38:02 följande:
    Min ser ut så här../* Header-----------------------------------------------*/#header-wrapper {width:660px;margin:0 auto 10px;border:1px solid $bordercolor;}#header-inner {background-position: center;margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;}#header { margin: 5px;border: 1px solid $bordercolor;text-align: center;color:$pagetitlecolor;}#header h1 {margin:5px 5px 0;padding:15px 20px .25em;line-height:1.2em;text-transform:uppercase;letter-spacing:.2em;font: $pagetitlefont;}#header a {color:$pagetitlecolor;text-decoration:none;}#header a:hover {color:$pagetitlecolor;}#header .description {margin:0 5px 5px;padding:0 20px 15px;max-width:700px;text-transform:uppercase;letter-spacing:.2em;line-height: 1.4em;font: $descriptionfont;color: $descriptioncolor;}#header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;}
    Ser ju ut som min, fast min bakgrund är bredare.
    Har du också 3 kolumner (kommer inte ihåg) ?
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 15:00:41 följande:
    Nee...Bara vanlig ...
    Ok, men förövrigt verkar vi ju ha exakt samma text. Jävligt skumt...
    Jag har även jämfört med min vanliga blogg, hittar inget som diffar... *suckar*
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 15:08:11 följande:
    Née..Testa en annan bild dårå,fast de har du säkert gjort ...
    Japp...
    02Smulan skrev 2009-02-06 15:11:59 följande:
    Hallå, jag är en ny blogspot-användare så jag håller precis på lär mig alla funktioner!Jag skulle vilja ha en snyggare bakgrundsbild men hittar inte var jag kan lägga till detta... Måste man in i HTML-koden?Finns det nånstans man kan se antal besökare i bloggen?Vad är photobucket?
    Just bakgrundsbilderna kan du lägga till under layout --> lägg till gadget. Då behöver du inte in i html-koden.
    www.thecutestblogontheblock.com Testa där.

www.photobucket.com
    Du kan ladda dit bilder och redigera dem med massa roliga "verktyg"! (Gratis) 
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 15:26:23 följande:
    Misstänkte de...Jaa Ska du byta den du har nu alltså eller?Det går inte?
    Den som ligger där nu (på min testblogg alltså, inte den vanliga) ligger UNDER bloggrubrikern (headern) som en gadget-bild som jag la till och drog upp dit. Ingen riktig header-bild alltså, utan bara fusk...
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 15:33:42 följande:
    Ok...& den vill inte in? Eller?
    Nope, lägger till den under bloggrubrik och den syns när man sparar (innan man sparar) men sen syns den inte på bloggen.
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-06 15:42:53 följande:
    Konstigt Jag hade kunnat testa men då måste du ju ge mig inloggningen mm ...Om du byter Mall då?
    Har testat det också...

En annan idiotfråga: De här små "verktygen (skiftnyckel och skruvmejsel) som man ser under varje Gadget. Är det något som bara JAG själv ser, eller kan man få bort det på nåt sätt?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?